این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت بازاریابی، جلد ۱۱، شماره ۳۳، صفحات ۶۵-۷۳

عنوان فارسی بررسی عوامل مؤثر برگرایش به مصرف غذای سالم در بین دانشجویان (دانشگاه ایلام و دانشگاه علوم پزشکی ایلام)
چکیده فارسی مقاله مقدمه: مطالعه حاضر در قالب یک طرح پیمایشی با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر مصرف غذای سالم در بین دانشجویان دانشگاه‌های ایلام انجام شد. روش‌ها: جامعه آماری دانشجویان دانشگاه ایلام و دانشگاه علوم پزشکی ایلام بودند که نمونه‌ای به حجم (n=170) نفر از آنان برای پاسخگویی با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی چند مرحله‌ای انتخاب شد. به منظور سنجش پایایی متغیرهای آن از تحلیل عامل تأییدی (CFA) استفاده شد و با استفاده از معادلات ساختاری تلاش گردید تا با شناسایی عوامل مؤثر بر مصرف غذای سالم مدلی قابل اتکا برای پیش‌بینی مصرف غذای سالم ارائه گردد. نتایج: یافته‌ها نشان داد که متغیرهای دغدغه ­سلامت، هنجارهای ذهنی، در دسترس بودن، بطورمستقیم و متغیرهای تسلط برخویشتن، دانش استفاده از محصول، ویژگی‌های محصول بطور غیرمستقیم با مصرف غذای سالم ارتباط داشتتند. بحث و نتیجه‌گیری: عادات نامناسب غذایی جمعیت جوان از مهمترین چالش های تغذیه‌ای می‌باشد و توجه به این مهم که محیط دانشگاه آخرین فرصت برای آموزش بهداشتی و تغذیه‌ای قشر وسیعی از دانشجویان می‌باشد. ترسیم الگوی رایج غذای سالم و اقدام در جهت بهبود آن مؤثرترین راهکار برای ارتقا شیوه زندگی سالم در سطح جامعه است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Effective Factors on Healthy Food Consumption among Students (Ilam University and Ilam University of Medical Sciences
چکیده انگلیسی مقاله   Backgrounds and Objectives: This study aims to identify factors affecting the consumption of healthy food survey among students of ilam. Methods: The statistical population was the students of ilam, out of which a sample of 170 individuals were randomly, selected using multistage random cluster sampling. The data collection tool used in the study was a questionnaire designed by the researcher. Confirmatory factor analysis (CFA) was used to assess the reliability of the questionnaire's variables. We attempted to develop a reliable model using structural equation modeling to explore factors affecting the consumption of health food in ilam University. Results: The results of this survey indicated that "health orientation" "Subjective norms"," access, directly and "Self- Regulatory", "Knowledge of the product", "Product Features" indirectly, are associated with the consumption of health food.   Conclusion: The young population is the most important nutritional food addictions and attention to the important challenges that the campus last opportunity for health education and nutritional class provides a range of students makes. Common pattern healthy food and take action to improve the most effective strategy to promote healthy lifestyles in society.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حدیث پورجمشیدی |
کارشناس ارشد آموزش و ترویج کارآفرینی، دانشگاه ایلام، ایلام، ایران

آزاده محمدی زلانی |
کارشناس ارشد آموزش و ترویج کارآفرینی، دانشگاه ایلام، ایلام، ایران

حسین مهدی زاده |
استادیار، گروه مدیریت کارآفرینی و توسعه روستایی، دانشگاه ایلام، ایلام، ایران

زهره معتمدنیا |
دانشجوی دکتری ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه تهران، تهران، ایران


نشانی اینترنتی http://jomm.srbiau.ac.ir/article_14042_2be5d53b54462a49b5dfb704c23a8a90.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1740/article-1740-1457117.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات