این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 6 آذر 1404
مدیریت بازاریابی
، جلد ۱۱، شماره ۳۳، صفحات ۱-۲۷
عنوان فارسی
تأثیر نوع هتل و تجربه مورد انتظار از خدمات هتل بر واکنشهای شناختی، هیجانی و رفتاری مشتریان با در نظر گرفتن وجود تصاویر گمراه کننده در وبسایت
چکیده فارسی مقاله
پژوهش با روش تجربی تأثیر نوع هتل و تجربه مورد انتظار از خدمات هتل بر واکنشهای شناختی، هیجانی و رفتاری مشتریان را با در نظر گرفتن وجود تصاویر گمراه کننده در وبسایت بررسی کرده است. این مطالعه به دلیل کمبود تحقیقاتی در زمینه آثار مخرب استفاده از تصاویر غیرواقعی بر واکنشهای شناختی، عاطفی و رفتاری مشتریان دریافت کننده خدماتِ هتل انجام گرفته و تاثیر تعاملی تجربه مورد انتظار مشتریان و نوع هتل را بر واکنش مشتریان بررسی کرده است. یافتههای پژوهش نشان داده است که تصاویر گمراه کننده موجود در وب سایت هتلها، منجر به اعتماد کمتری به برندِ هتلهای مجلل در مقایسه با هتلهای ارزان قیمت و خشم، پشیمانی و قصد تبلیغات منفی بیشتر در مورد برندِ هتلهای مجلل در مقایسه با هتلهای ارزان قیمت میشود. همچنین این تصاویر موجب اعتماد کمتر مشتریان با هدف لذت جویی در مقایسه با هدف فایده باور و خشم، پشیمانی و قصد تبلیغات منفی بیشتر در مشتریان با هدف لذت جویی در مقایسه با مشتریان با هدف فایده باور میگردد. تعامل هتل مجلل و هدف لذت جویی، شدیدترین واکنشهای شناختی، هیجانی و رفتاری را به دنبال دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Effect of Hotel Segments and Expected Experience of Hotel Services on Cognitive, Emotional and Behavioral Responses of Hotel Guests with Regard to the Misleading Images on Websites
چکیده انگلیسی مقاله
This experimental research investigates the effect of hotel segments and expected experience of hotel services on cognitive, emotional and behavioral responses of guests, regarding the misleading images on websites. This study was conducted to compensate for the lack of research into adverse effects of unrealistic images on cognitive, emotional and behavioral responses of guests receiving hotel services and the interactive effect of expected experience and hotel segments on guests' responses. Findings show that misleading images lead to less trust in luxury hotels compared to economy ones. Luxury hotel guests express more anger and regret and stronger intentions of negative word of mouth about luxury hotels, compared to economy hotel guests. Additionally, these images generate more distrust, anger, regret and intentions of negative WOM among guests with hedonic purposes compared to those with utilitarian purposes. The interaction between luxury hotels and hedonic purposes elicits the strongest cognitive, emotional and behavioral responses.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
کامبیز حیدرزاده |
دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
کبری نجفی |
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین
زهرا کردباغ |
کارشناسیارشد مدیریت بازرگانی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران
نشانی اینترنتی
http://jomm.srbiau.ac.ir/article_14039_f4a5552c3142bd0cd5824caabb19b0f7.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1740/article-1740-1457114.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات