این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 28 آبان 1404
Journal of Teaching Language Skills
، جلد ۳۴، شماره ۴، صفحات ۱۴۱-۱۶۶
عنوان فارسی
تاثیر فراهم ساختن سه نوع بازخورد با اهداف ارتباطی مختلف توسط معلم زبان انگلیسی و همکلاسی ها بر محتوای نگارش زبان
چکیده فارسی مقاله
تحقیق حاضر به بررسی تاثیر سه نوع بازخورد امری، پرسشی و خبری بر اصلاح محتوای نگارش زبان آموزان پرداخته است. این بازخوردها با اهداف گوناگون ارتباطی - دادن اطلاعات و خواستار شدن آن - توسط یک معلم زبان انگلیسی و نیز دیگر زبانآموزان فراهم گردید. شصت و چهار زبانآموز بین سنین 16 تا 26 سال که در سطح بالاتر از متوسط در موسسه آموزش زبان ایران تحصیل میکردند، در این مطالعه شرکت کردند. شرکتکنندگان به دو گروه متشکل از چهار کلاس تقسیم شدند؛ زبانآموزان دو کلاس از معلم و دو کلاس دیگر از همکلاسیها بازخورد دریافت میکردند. صد و بیست و هشت نمونه از متون نوشته شده توسط شرکتکنندگان در هر گروه جمعآوری شد؛ در پیشنویسهای جمعآوری شده تعداد ششصد و هفتاد و دو نمونه از اصلاحات اعمال شده بر اساس بازخوردهای معلم و دیگر زبانآموزان بر اساس چارچوب طراحی شده توسط فریس (1997) مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که بازخوردهای معلم که به شکل پرسشی و خبری و با هدف خواستار شدن فراهم شدند و نیز بازخوردهای دیگر زبانآموزان که به شکل خبری و با نقشهای ارتباطی مختلف داده شدند، بهترین تاثیر را در بهبود محتوای نگارش دانشآموزان داشته است. از سوی دیگر، بررسی دادهها نشان داد که بازخوردهای داده شده توسط معلم با هدف دادن اطلاعات کمترین تاثیر را بر اصلاح نگارش دانشآموزان داشته است. همچنین، در مواردی که معلم و زبانآموزان بازخوردهای خود را به صورت پرسشی و با هدف دادن اطلاعات فراهم ساختند، این بازخوردها تاثیر منفی بر نگارش دانشآموزان داشته است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
THREE TYPES OF COMMENTS ON CONTENT: TEACHER VS. PEER FEEDBACK
چکیده انگلیسی مقاله
This study was conducted to examine the effect of three types of comments, i.e. imperatives, questions, and statements, with different communicative purposes, i.e. giving information and making a request, given by an ELT teacher and peers on students’ revision of their writings. Sixty-four female students, between 16 and 26 years old studying at high-intermediate level of English language proficiency in Iran Language Institute (ILI) participated in this quasi-experimental study. They constituted four intact classes, two of which received feedback on their writing from their teacher, and the other two received peer feedback. One hundred and twenty eight pairs of students’ drafts including 672 instances of revisions of their writings based on teacher or peer comments were collected and analyzed based on the rubric designed by Ferris (1997). It was found that questions and statements provided by the teacher with the purpose of making a request, and statements given by the peers with either one of communicative functions all bring about the best results in students’ writings. On the other hand, the analysis of the revisions made by the students showed that statements provided by the teacher for the purpose of giving information has the least positive effect on the students’ modifications. Surprisingly, questions provided by the teacher and peers with the purpose of giving information were found to have negative effects on the students’ writing.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
لیلا تاجیک |
alzahra university
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)
مریم فخاری |
alzahra university
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)
مریم حشم دار |
alzahra university
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)
سمیه حبیب زاده | habib zadeh
alzahra university
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)
نشانی اینترنتی
http://jtls.shirazu.ac.ir/article_3656_5dee4b1aa61cd259c910e99c0fb9980a.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات