این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 3 آذر 1404
Journal of Teaching Language Skills
، جلد ۳۴، شماره ۴، صفحات ۵۷-۸۶
عنوان فارسی
مطالعهای بر عملکرد آموزش مدبرانه ی معلمهای زبان انگلیسی در ایران
چکیده فارسی مقاله
آموزش مدبرانه، که اصلی جداناپذیر در آموزش است، هنوز مفهومی غیرواقعی دارد، احتمالاً به خاطر این است که زمانی در دسترس است که معلمها با فرصتهایی برای ساخت دانش حرفهای و نشان دادن تمرینات آموزش مدبرانه آماده میشوند. هدف مطالعه حاضر این است تا میزان سطح ادراک معلمهای زبان انگلیسی از آموزش مدبرانه و نحوه ارائه آنها از این ادراک آزموده شود. برای این مطالعه طرحی چند روشی در دو مرحله آورده شد. در مرحله اول، دادهها از 60 معلم زبان انگلیسی با استفاده از یک پرسش نامه (اکبری، بهزادپور و دادوند، 2010) گردآوری شدند. در مرحله دوم، 6 معلم به صورت تصادفی در بین معلمهایی که نظرسنجی شده بودند انتخاب شدند و تدریسشان به صورت عملی مشاهده شد. پس از آن، مشاهدات توسط تکنیک نمودار صندلی بررسی شد تا بتوان نشانههایی از استفاده آموزش مدبرانه در تدریسشان تحلیل شود. نتایج نشان دادند که معلمهای تحت مطالعه درجه نسبتاً پایینی از این روش را بکار میگیرند و بیشتر تمایل داشتند به تدریس شخصی خودشان اکتفا کنند. پیشنهاد می شود برای اینکه معلم ها سطح قابل قبولی از یکپارچگی آموزش را بدست آورند، از شیوههای یادگیری دانشآموزانشان آگاهی یابند تا آنها را در جنبه های مهم تدریس درگیر کنند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
TEACHERS AS REFLECTIVE PRACTITIONERS: A SURVEY ON IRANIAN ENGLISH TEACHERS’ REFLECTIVE PRACTICE
چکیده انگلیسی مقاله
Reflective teaching, which has gained the status of an integral element of teacher pedagogy, is still an elusive concept, probably because it is merely attainable when teachers are provided with opportunities for building professional knowledge and for showing reflective teaching practices. The present study aimed at examining the English language teachers’ perception of their level of reflection and the way their perceptions were realized in practice. Adopting a multi-method design, the study was conducted in two phases. In the first phase, data were elicited form 60 EFL teachers using a questionnaire (Akbari, Behzadpoor & Dadvand, 2010). In the second phase, six teachers were randomly selected from among the surveyed teachers and their teaching practices were observed. The record of the observations was, then, analyzed using the seating chart technique to find patterns in the observed teachers’ questioning practice as a sign of their degree of reflectivity. The results revealed a relatively low level of reflection with the teachers under study tending to rely more on their own rationality in teaching. It is argued that for teachers to develop desirable levels of pedagogic integrity, they should involve themselves more in exploring their students’ learning styles and critical aspects of the teaching context.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
گلسا فقیهی |
department of english, melal language institute
محمدرضا عنانی سراب | mohammad reza anani sarab
department of english language amp;amp; literature, faculty of letters amp;amp; human sciences
نشانی اینترنتی
http://jtls.shirazu.ac.ir/article_3659_9f569361415a4a93081c1e50022375d7.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات