این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
آمایش جغرافیایی فضا
، جلد ۳، شماره ۸، صفحات ۴۷-۶۷
عنوان فارسی
تحلیل عملکرد فضایی مراکز آموزش عالی در توسعه پایدار فرهنگ شهری کلان شهر تهران
چکیده فارسی مقاله
مراکز آموزش عالی کلانشهر تهران بهعنوان بخشی از فضاهای پررونق شهری، بهدلیل داشتن پتانسیلها و ظرفیتهای بالقوه فرهنگی، از جمله مستعدترین فضاهای فرهنگی این شهر در توسعه پایدار فرهنگ شهری به شمار میروند. بنابراین شناخت ابعاد و ماهیت مراکز آموزش عالی در این کلانشهر، اهمیت بسیاری دارد. هدف این پژوهش شناسایی وتحلیل فضایی عملکرد مراکز آموزش عالی در ارتقای فرهنگ شهرنشینی در کلانشهر تهران است که بیانگـر رابطـهی مراکز آموزش عالی و فرهنـگ شهرنشینی در کلانشهرها است. روش تحقیق این پژوهش از نوع توصیفی - تحلیلی و مبتنی بر دو روش مطالعات کتابخانهای و میدانی است. برای بررسی موردی، مناطق 3 و 19 شهر تهران انتخاب شده و از طریق توزیع پرسشنامه، شناخت ویژگیها و آزمون فرضیات بررسی شدند. نتایج این تحقیق نشان میدهد که رابطهی معنیداری میان این دو وجود دارد؛ به این شکل که مراکز آموزش عالی کلانشهر تهران در توسعه پایدار فرهنگ شهری تأثیرگذار بودهاند، اما این رابطه در منطقه 3 قویتر از منطقهی 19 بوده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Higher Education Centers Performance Space to Examine Cultural Sustainable Development of urban in Tehran as Metropolitan
چکیده انگلیسی مقاله
Higher education centers as a part of the active urban areas, including the potential cultural capacities, and presenting services in high levels of urban society are considered the best urban cultural spaces of sustainable development of urban culture, therefore understanding the dimensions and nature of higher education centers in the metropolisis very important. This study aimed to identify and analyze performance space higher education centers in promoting urban culture in the Tehran metropolitan represent the relationship between higher education centers and urbanization culture in the metropolitan. In this study, descriptive research and analytical method are based on two studies, library and athletic. Which two zone 3 and 19 of Tehran for the case study were selected and by distributing questionnaires to identify features and test assumptions were examined. The survey results show that there is a significant relationship between these two regions.to form the metropolis Tehran Higher education centers in urban culture sustainable development have influenced Tehran. But this relationship is stronger than region19is in district 3.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سیدمهدی موسی کاظمی | seyed mehdi
استادیار دانشگاه پیام نور
محمدتقی رهنمایی | mohammad taghi
دانشیار دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
قدیر فیروزنیا |
استادیار دانشگاه پیام نور
محسن گلپایگانی گلپایگانی | mohsen golpayegani
دانشجوی جغرافیا و برنامه ریزی شهری دانشگاه پیام نور
نشانی اینترنتی
http://gps.gu.ac.ir/article_5664_74e7f9d2a9a76a71ad7153e7fbc69520.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات