این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
نوآوری های آموزشی، جلد ۱۶، شماره ۲، صفحات ۸۱-۱۰۴

عنوان فارسی الگوی تولید و نشر علمی مقالات ۵۰ شماره فصلنامه نوآوری های آموزشی تحلیل استنادی و هم نویسندگی شماره های (۵۵-۵) در سال های ۱۳۹۴-۱۳۸۲
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر به تحلیل استنادی و هم نویسندگی مقاله های منتشرشده فصلنامه نوآوری های آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، طی سال های 1394-1382، با هدف بررسی وضعیت موجود روابط علمی و ترسیم ساختار علمی این حوزه پرداخته است. روش پژوهش تحلیل استنادی است و برای تحلیل داده ها از نرم افزار اکسل و یو سی نت ونت دراو استفاده شده است. نتایج نشان داد در این بازه زمانی (50 شماره) در مجموع 365 مقاله با میانگین هر شماره 7 مقاله منتشر شده است. 35 مقاله به زبان انگلیسی و 330 مقاله به زبان فارسی است. تعداد کل استنادها 11527 و میانگین استناد به ترتیب در هر شماره 41.92 درصد و در هر مقاله 40. 16 درصد است. کتاب ها با 39.43 درصد استنادها در رتبه اول و نشریات با 36.47 درصد رتبه دوم را دارند. استناد به منابع انگلیسی بیشتر از منابع فارسی است. سهم هیئت تحریریه در تألیف مقاله 17.80 درصد است. تعداد نویسندگان 778 نفر بوده که از این تعداد 30.85 درصد زن و 69.15 درصد مرد هستند. 51.55 درصد مؤلفان فقط یک مقاله منتشر کرده اند که به 60 درصد پیش بینی قانون لوتکا نزدیک است. 69/33 درصد مقاله ها تک نویسنده و 66.30 درصد مشترک تدوین شده است. وابستگی سازمانی نویسندگان با دانشگاه های دولتی و دانشگاه تهران جمعاً 9.68 درصد و در صدر است. حمیدرضا عریضی، با شانزده مقاله، از پرکارترین نویسندگان است. تراکم شبکه 0.0057 و شبکه هم نویسندگی در این مجله ضعیف است. کتاب روان شناسی پرورشی علی اکبر سیف با 1.72 درصد فراوانی پراستنادترین کتاب و فصلنامه نوآوری های آموزشی با 25.05 درصد پراستنادترین نشریه است. تقویت شبکه هم نویسندگی و اتخاذ معیارهایی جهت بهبود الگوی رفتار استنادی نویسندگان پیشنهاد شده است.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Publication pattern of 50 numbers of quarterly journal of educational innovations: Citation analysis and co-authorship of the papers published during 2003 -2015(No. 5 up to 55)
چکیده انگلیسی مقاله This study dealt with citation analysis and co-authorship of the published papers in the quarterly journal of educational innovations during 2003-2015 to investigate their current status of scientific relation and drawing the scientific structure of this domain. The research method was citation analysis and to analyze the data, Excel software, UC net and NetDrive has been used. The results showed that in this time interval (2003 -2015), 365 papers with average 7 papers in each number have been published. 35 papers were in English and 330 ones were in Persian. Total number of citations was 11527, and the average citations were 41.92% in each number of the journal and 16.40% in each paper. The books with 39.43% of the citations were in the first place and journals with 36.47% were in the second place. Reference to the English sources was more than Persian ones. The 17.80% of the papers were developed by the journal's editorial board. Out of the 788 authors, 30.85% were women and 69.15 were men. 51.55 of the authors just published one paper that is near to the 60% prediction of Lotka's law. 33.69% of the papers were single-authored and 66.30% of them were joint papers. The affiliation of the authors with state Universities and University of Tehran with 9.68% was in the first place. Hamidrezā Oreizi was the most active author with 16 papers. The net density was 0/0057 and the co-author net was weak in this journal. Ali Akbar Seif's book on »educational psychology« was the most cited book with citation frequency of 1.72% and the quarterly journal of educational innovations with 25.05% was the most cited journal. Enhancing the co-author net and developing criteria to improve the citation behavior of the authors have been suggested.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله اکرم عینی |
دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی


نشانی اینترنتی http://noavaryedu.oerp.ir/article_79120_cd46ff36d7de75579a7140316c46583a.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1296/article-1296-1438016.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات