|
تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۴، شماره ۱۵۳، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
اختلال اضطراب جدایی: ویژگیها، سببشناسی و راهکارهای درمانی |
|
چکیده فارسی مقاله |
زمینه: هدف پژوهش حاضر این بود تا با روش مرور سیستماتیکِ منابع علمی، جدیدترین ویژگیها، سببشناسی و راهکارهای درمانی اختلال اضطراب جدایی در کودکان را شناسایی و معرفی کند. نتیجه گیری: نتایج بررسی نشان داد که پس از گذشت چندین دهه از شناسایی و معرفی اختلال اضطراب جدایی، همچنان این اختلال به عنوان یکی از اختلالهای اضطرابی شایع در آسیبشناسی روانی کودکان مطرح است. نتایج همچنین بیانگر این بود که بروز حالت ترس و نگرانی مفرط در موقعیتهای جدایی کودک از والد یا خانه بهعنوان مهمترین ویژگی این اختلال شناخته میشود و ترکیبی از عوامل ژنتیکی، محیطی و خانوادگی در کنار یادگیری اضطراب و دخالت عوامل شناختی در سببشناسی آن تاثیر گذارند. افزون بر این، نتایج نشان داد که اثربخشترین درمانهای شناختهشده برای این اختلال شامل درمان شناختی رفتاری، درمانهای خانوادگی، بازیدرمانی و درمان دارویی است. در این راستا آموزش والدین و مربیان و معلمان در فرایند درمان اهمیت بسیاری دارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
اختلال اضطراب جدایی، کودکان، ترس، والدین |
|
عنوان انگلیسی |
The separation Anxiety Disorder: Characteristics, Etiology and Treatment Methods |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Background: The purpose of the present study was to identify the most recent features and therapeutic approaches for separation anxiety disorder in children through systematic review of scientific resources. Conclusion: The results of this study showed that, after decades of recognition and introduction of separation anxiety disorder, this disorder is still considered as one of the most common anxiety disorders in pediatric psychopathology of children. The results also indicated that the occurrence of anxiety in the child separation situations from the parent or the home is recognized as the most important feature of the disorder and the combination of genetic, environmental and family factors in its ancillary affects. In addition, the results showed that the most effective treatments known for this disorder include cognitive-behavioral therapy, family therapies, play therapy and drug therapy. In this regard, parenting, educators and teachers are important in the treatment process. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Distress anxiety disorder, Children, Fear, Parents |
|
نویسندگان مقاله |
حجت پیرزادی | Hojat Pirzadi
|
|
نشانی اینترنتی |
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-1570-21&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/727/article-727-1414968.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
اختلالات رفتاری |
نوع مقاله منتشر شده |
مروری |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|