|
توسعه کارآفرینی، جلد ۱۱، شماره ۴، صفحات ۶۸۱-۷۰۰
|
|
|
عنوان فارسی |
ارایه الگوی آموزش مهارت محور جهت توسعه کارآفرینی رسانه ای |
|
چکیده فارسی مقاله |
امروزه اشتغال و کارآفرینی در مرکز توجه دولتهای مختلف جهان قرار دارد. روش این پژوهش برحسب هدف، بنیادی و برحسب گردآوری اطلاعات، کیفی- نظریه دادهبنیاد با رویکرد گلیزری است.برای دستیابی به هدف پژوهش، 15نفر از خبرگان آشنا با حداقل دو حوزه از حوزههای مهارتی، کارآفرینی و رسانهای، با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند برای مصاحبههای عمیق انتخاب شده و دادههای کیفی همزمان با استفاده از مجموعهای از کدگذاریهای باز، انتخابی و یادنوشتنگاری تحلیل شدند. برای اطمینان از کیفیت یافتهها علاوهبر استراتژیهای ممیزی پژوهشی، روند استخراج مفاهیم و کدگذاریها توسط محققان خبره نظارت شد و نتایج به تائید چهارنفر از مصاحبهشوندگان نیز رسید. نتایج نشان داد: مهمترین نگرانی مصاحبهشوندگان، نداشتن مهارت در افراد است. ازاینرو کسب مهارت، با مقولات اصلی منابع مالی،انسانی،آموزشی، مرکز آموزش، سازمان و خانواده، بهعنوان مقوله محوری پژوهش تعیین شد. حرکت به سمت کارآفرینی رسانهای با سه طبقه اصلی درونداد، فرآیند و برونداد نیز بهعنوان مقوله فرآیند اجتماعی پایه پژوهش انتخاب شد که به همراه توجه به عوامل محیطی در هر دو مقوله یادشده میتوانند در طول زمان نگرانی مصاحبهشوندگان را رفع کنند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
آموزش مهارتی، کسبوکار، کارآفرینی رسانهای، رویکرد گلیزری، |
|
عنوان انگلیسی |
Providing Skill-Driven Education Model for Media Entrepreneurship Development |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Today, employment and entrepreneurship are at the center of attention of the various governments of the world. The methodology of the research is based on the fundamental aim of collecting qualitative information-data theory of the foundation with a glycery approach. In order to achieve the research goal, 15 familiar experts with at least two areas of skills, entrepreneurship and media, using a targeted sampling method for in-depth interviews Qualitative data were analyzed using a set of open, selective, and write-coding codings. In order to ensure the quality of the findings, in addition to the research audit strategies, the process of extraction of concepts and codings by expert researchers and results was confirmed by four interviewees. The results showed that the main concern of interviewees was lack of skills in individuals, so gaining skills, with the main categories of financial resources, human resources, educational resources, training center, organization and family, were determined as the central issue of research and the move towards media entrepreneurship with three floors The main inputs, processes and outputs were chosen as the basis of the research-based social process, which, together with the consideration of the environmental factors in both of these categories, can address the interviewers over time. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
سیدمحمد مقیمی | استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
حسین خنیفر | استاد پردیس فارابی دانشگاه تهران
محمدمهدی اردی بهشت | دانشجوی دکتری مدیریت رسانه پردیس البرز دانشگاه تهران
سیدمهدی شریفی | استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
|
|
نشانی اینترنتی |
https://jed.ut.ac.ir/article_70496_cd8e37b38dd518993a2ae30c5662f13f.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-1395639.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|