توسعه کارآفرینی، جلد ۱۱، شماره ۴، صفحات ۶۲۱-۶۴۰

عنوان فارسی واکاوی آمیخته بازاریابی کارآفرینانه در جذب سرمایه از فرشتگان کسب‌وکار
چکیده فارسی مقاله تأمین مالی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کارآفرینان و  یکی از مشکلات اصلی و دلایل شکست کسب‌وکارهای کوچک است. فرشتگان کسب‌وکار گروه مهمی از تأمین‌کنندگان مالی برای کارآفرینان در مراحل اولیه کسب‌وکار هستند. کارآفرینان به توسعه استراتژی و ابزار بازاریابی نیاز دارند که فراتر از تعاریف متعارف مشتری  بوده و هر سازمان یا فردی را که می‌تواند تأثیر مثبت  بر کسب­وکار مخاطره‌آمیز کارآفرینانه داشته باشد، هدف بازاریابی قرار می‌دهند.  در این معنا، یکی از  نقش­های مهم  بازاریابی کارآفرینانه، اهتمام در هدف‌گیری دیگر ذی‌نفعان حیاتی  از جمله فرشتگان کسب‌وکار است.  هدف از انجام این پژوهش، تبیین آمیخته بازاریابی کارآفرینانه برای جذب سرمایه به جای جلب‌ همکاری سرمایه‌گذاران فرشته است. این پژوهش از منظر جهت‌گیری، بنیادی و برحسب گردآوری اطلاعات، مطالعه موردی چندگانه است.  برای گردآوری داده‌‌ها از مصاحبه عمیق واقعه‌محور و برای تحلیل داده‌ها از تحلیل مضمون استفاده شده است.  به این ترتیب چهار فرشته کسب‌وکار و هفت کارآفرین که این نوع سرمایه­گذاری را  تجربه کرده‌اند، مورد مطالعه قرار گرفتند. بر اساس یافته‌های این تحقیق، پنج مقوله: قابلیت­ها و ویژگی­های کارآفرین، تیم، تعهد، ارزش پیشنهادی و ارائه  به‌عنوان عناصر آمیخته بازاریابی کارآفرینانه در تأمین مالی از فرشتگان کسب‌وکار شناسایی شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Entrepreneurial marketing mix in Fundraising from business angels
چکیده انگلیسی مقاله Abstract: Finance is one of the major concerns of entrepreneurs. Business angels play an important role in providing funds for entrepreneurs in the early stages of the business. Entrepreneurs need to develop marketing strategies and tools that go beyond the traditional customer definitions and should target any organizations or person that can have a positive impact on their ventures. Besides the customers, entrepreneurial marketing would concern other vital stakeholders, including business angels. The purpose of this research was to conceptualizing entrepreneurial marketing mix to seduce angel investors and fundraise from them. By applying a multiple case study method, we researched four business angels and seven entrepreneurs. Our findings show that the capabilities and characteristics of the entrepreneur, team, commitment, and presentation are the elements of the entrepreneurial marketing mix in financing from business angels
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله عبدالله احمدی کافشانی |
دانشجوی دکترای کارآفرینی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران

مهران رضوانی |
دانشیار دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران

هستی چیت سازان |
استدیار دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران

رضا محمدکاظمی |
دانشیار دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران


نشانی اینترنتی https://jed.ut.ac.ir/article_70378_1bb3082cc78542237b111bc558b2c522.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-1395636.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات