Journal of Industrial and Systems Engineering، جلد ۲، شماره ۲، صفحات ۹۷-۱۱۳

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Predicting Customer-Expectation-Based Warranty Cost for Smaller-the- Better and Larger-the-Better Performance Characteristics
چکیده انگلیسی مقاله The quality loss function assumes a fixed target and only accounts for immediate issues within manufacturing facilities whereas warranty loss occurs during customer use. Based on the two independent variables, product performance and consumers’ expectation, a methodology to predict the probability of customer complaint is presented in this paper. The formulation presented will serve as a basic model for predicting warranty loss for larger-the-better and smaller-the-better characteristics which is dependent on both product performance and customer expectation. As an example, warranty cost is estimated for automotive disc brakes to demonstrate the methodology for the smaller-the-better case. Another example of solar panels is considered for demonstrating the prediction of warranty loss for the larger-the-better characteristic.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله naresh k شارما | naresh k
missouri university of science and technology, rolla, missouri 65409 usa

دیوید drain |
missouri university of science and technology, rolla, missouri 65409 usa

الیزابت a cudney | elizabeth a
missouri university of science and technology, rolla, missouri 65409 usa

kenneth m ragsdell | kenneth m
missouri university of science and technology, rolla, missouri 65409 usa

کیومرث پریانی |
lawrence technological university, michigan, 48075 usa


نشانی اینترنتی http://www.jise.ir/article_3971_b827460fa9849b0ec5a44c795c778de4.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات