|
Journal of Industrial and Systems Engineering، جلد ۹، شماره ۱، صفحات ۱۲۶-۱۴۸
|
|
|
عنوان فارسی |
|
|
چکیده فارسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
A Reschedule Design for Disrupted Liner Ships Considering Ports Demand and CO2 Emissions: The Case study of Islamic Republic of Iran Shipping Lines |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
This study presents a MILP model to retrieve or get close to the early schedule of disrupted container vessels. The model is appliedon a realcase study of Islamic Republic of Iran Shipping Lines (IRISL) considering container demands, and CO2 emissionssolvedwith CPLEX GAMS solver in less than a minute. Sensitivity analysis on fuel inventory level shows the inevitable influence of the fuel price and primary inventory level on ships costs. Variations in unavailability duration of the ships suggest that substantial changes in the objective function caused by omitting the port calls rather than speeding up the ships. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
سوگل صارمی | school of industrial engineering, iran university of science amp;amp; technology, tehran, iran.
سید مهدی حسینی مطلق | seyyed mahdi hosseini motlagh school of industrial engineering, iran university of science amp;amp; technology, tehran, iran.
سید جعفر سجادی | seyed jafar school of industrial engineering, iran university of science amp;amp; technology, tehran, iran.
|
|
نشانی اینترنتی |
http://www.jise.ir/article_11834_505a4d75a6c2968df265f573798cffab.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
en |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|