این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of English Language Teaching and Learning، جلد ۵، شماره ۱۱، صفحات ۱۲۷-۱۴۳

عنوان فارسی کاربرد سیستم‌های دینامیکی در تحقیقات فراگیری زبان دوم
چکیده فارسی مقاله از دیدگاه معرفت شناسی، با توجه به ظهور نظریه سیستم‌های پیچیده و دینامیک و این حقیقت که فراگیری زبان در یک اکوسیستم دارای اجزای مرتبط و درهم تنیده صورت می‌گیرد، مفهوم و فرایند تحقیق در فراگیری زبان دوم نیازمند بازنگری اساسی است. تحقیق حاضر به بررسی ویژگی‌ها و مشخصات بنیادین نظریه سیستم‌های پیچیده و کاربرد آن در تحقیقات فراگیری زبان دوم می‌پردازد. با توجه به مشخصات نظریه مزبور، استدلال می‌کنیم که روش‌های متداول و مسلط تحقیق در فراگیری زبان بسیار ساده‌انگارانه هستند و قادر به بررسی ماهیت واقعی فراگیری زبان نیستند. ما بر این عقیده‌ایم که دیدگاه نیوتنی نسبت به تحقیق در فراگیری زبان برای مطالعه بیچیدگی‌های تحقیق در فراگیری زبان کافی نیست. با در نظر گرفتن فرضیه سیستم‌های پیچیده، تحقیق به عنوان سیستمی پیچیده، دینامیک، غیرخطی، باز و تطبیقی جهت یافتن راه حل‌های احتمالی سوالات باز تعریف می‌شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی A Dynamical System Approach to Research in Second Language Acquisition
چکیده انگلیسی مقاله Epistemologically speaking, second language acquisition research (SLAR) might be reconsidered from a complex dynamical system view with interconnected aspects in the ecosystem of language acquisition. The present paper attempts to introduce the tenets of complex system theory and its application in SLAR. It has been suggested that the present dominant traditions in language acquisition research are too simplistic to delve into the nature of language acquisition. The belief is that the Newtonian conceptualization of SLA research cannot be comprehensive to deal with the complexities of language acquisition research. So the suggested definition for SLA research in the present paper is a complex dynamical nonlinear open adaptive system of inquiry to find probable solutions to problems.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حسن سلیمانی |
استادیار دانشگاه پیام نور قم
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه پیام نور قم (Payame noor university of qom)

سیدمحمد علوی | seyed mohammad
دانشیار دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://elt.tabrizu.ac.ir/article_594_121.html
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات