این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 20 آذر 1404
Journal of English Language Teaching and Learning
، جلد ۵، شماره ۱۱، صفحات ۷۳-۱۰۶
عنوان فارسی
تأثیر استفاده از ابرکلمهها بر به خاطرسپاری بلند مدت لغات در زبان آموزان زبان انگلیسی
چکیده فارسی مقاله
لغت عنصر مهمی در مهارتهای چهارگانه زبانی است. مسئله به خاطرسپاری بلندمدت لغات برای معلمان زبان انگلیسی همواره دارای اهمیت زیادی بوده است. چرا که اغلب معلمان شاهد هستند که دانش آموزان لغات آموزش داده شده را پس از مدت کوتاهی فراموش میکنند. این مطالعه بر آن است تا تأثیر استفاده از نرم افزار "ورد سیفت" (word sift)را که ابزاری وابسته به اینترنت برای تولید ابر کلمات است در به خاطرسپاری بلندمدت لغات زبان آموزان زبان انگلیسی بررسی نماید. برای این منظور 60 زبان آموز که داری سنی بین 17 تا 24 سال بودند انتخاب شدند و به دو گروه شاهد و آزمایش تقسیم شدند. 100 لغت که در 6 متن بکار رفته بودند به آنها آموزش داده شد. آموزش اصلی شامل 12 جلسه تدریس بعلاوه یک جلسه اضافی برای بررسی تاثیر آموزش در به خاطرسپاری بلندمدت کلمات بود. نتایج آزمون t و تحلیل واریانس یک راهه نشان داد که استفاده از نرم افزار "ورد سیفت" و بکار بردن ابرکلمات به طور کلی تاثیر معنادار مثبتی بر به خاطرسپاری بلند مدت لغات در زبان آموزان زبان انگلیسی دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
نقشه مفهومی، به خاطر سپاری بلندمدت، لغت، ابر کلمات، وردسیفت،
عنوان انگلیسی
The Effect of Using Word Clouds on EFL Students’ Long- Term Vocabulary Retention
چکیده انگلیسی مقاله
Vocabulary is an important component in all four skills of language. Issue of vocabulary retention has great importance to EFL teachers in instructional contexts because they always observe students forget the words which are taught to them after a short period of time. The current study investigates whether the use of an interactive web-based tool referred to as ‘Wordsift’ can result in a significant improvement in long-term vocabulary retention of EFL students. 60 participants were selected to take part in the study.The participants’ age ranged from 17 to 24. They were taught 100 words in six contextualized texts. The main experiment consisted of twelve sessions, which were followed by an additional meeting designed to check the treatment effect on the long-term vocabulary retention. The results of T-test and ANOVA analyses indicated that word cloud (Wordsift) does have positive significant effect on EFL learners’ long-term vocabulary retention.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمدهادی محمودی | mohammad hadi
استادیار دانشگاه بوعلی سینا همدان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)
تاج بی بی تلنگ | taj بی بی تلنگ
کارشناس ارشد ٱموزش زبان انگلیسی
نشانی اینترنتی
http://elt.tabrizu.ac.ir/article_592_121.html
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات