این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of English Language Teaching and Learning، جلد ۵، شماره ۱۱، صفحات ۳۱-۵۲

عنوان فارسی تاثیر کاربرد شناسی بر مهارت نوشتاری انگلیسی بین دانش‌آموزان دبیرستانی
چکیده فارسی مقاله هدف از این تحقیق یافتن راه‌کاری عملی برای ارتقای مهارت نوشتاری در میان دانش‌آموزان ایرانی به عنوان زبان‌آموز خارجی می‌باشد. سوال اصلی این است که آیا کاربردشناسی تفوقی بر روش‌های سنتی در ارتقای مهارت نوشتاری دارد یا خیر. برای این منظور چهل دانش‌آموز دبیرستانی بر اساس عملکرد‌شان در Preliminary English Test (2009) انتخاب شدند. علاوه بر این، ابزارهای زیر نیز در این پژوهش شبه تجربی به کار رفته است: Task, and Discourse Self-Assessment Task and Writing Discourse Completion, California Standard Test (2008) این روش خاص به مدت ده هفته بر گروه آزمایشی انجام گرفت در حالی که که گروه کنترل فقط از روش‌های سنتی بهره برد. نتایج نشان می‌دهد که ارتباط معناداری میان مهارت کاربردشناسی و ارتقای مهارت نوشتاری در میان زبان‌آموزان وجود دارد. روش paired h-test f برای تجزیه و تحلیل داده‌ها به کار رفته است. نتایج این تحقیق حاکی است که دبیران می‌توانند از کاربردشناسی در مهارت نوشتاری به شکل شایسته‌ای بهره ببرند و مهارت نوشتاری را از طریق آن ارتقا دهند. بدین ترتیب زبان‌آموزان می‌توانند به شکل درستی به برقراری ارتباط بپردازند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله کاربردشناسی، نگارش، روش‌های سنتی، تولید، فرایند،

عنوان انگلیسی Pragmatics Effect on English Writing Ability among High School Students
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this study is to find a practical solution for improving writing skill among Iranian high school learners of EFL. The main question was whether pragmatics had any priority over traditional methods in improving writing or not. Forty high school students were selected on the basis of their performance in PET (2009). In addition the following instruments were also used in this quasi-experimental research: California Standard Test (2008), Writing Discourse Completion Task, and Discourse Self-Assessment Task. The special treatment of the experimental group on the role of pragmatics lasted for about ten weeks, while the control group received only the traditional instruction on writing. The results show that there is a meaningful relationship between the pragmatic competency and the improvement of the EFL learners' writing skill. Paired t-test was utilized for analyzing the data. The study concludes that the teachers can use insights from pragmatics to teach writing skill appropriately and by improving writing skill through pragmatics, EFL learners will be able to communicate in a more appropriate way.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Pragmatics, writing, traditional methods, product, process

نویسندگان مقاله اسماعیل فقیه |
استاد دانشگاه آزاد اسلامی تهران، واحد جنوب

محمدجواد انصاری | mohammad javad
کارشناس ارشد آموزش زبان انگلیسی


نشانی اینترنتی http://elt.tabrizu.ac.ir/article_590_121.html
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات