این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of English Language Teaching and Learning، جلد ۷، شماره ۱۶، صفحات ۱۱۳-۱۴۶

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله این پژوهش به بررسی تأثیر دو نوع بازخوردمکتوب (مستقیم وشرح فرازبانی) بردانش ضمنی وآشکار فراگیران ایرانی زبان انگلیسی درزمینه حروف تعریف معین وغیرمعین پرداختهاست. نودوچهار دانشجوی کارشناسی زبان انگلیسی درقالب سه گروه بازخورد مستقیم، شرح فرازبانی وگروه کنترل در این تحقیق شرکت کرده‌اند. ابتدا از دانشجویان درخواست شده تا آزمون توانایی تحلیل زبانی، پرسشنامه میزان تمایل به بکارگیری بازخورد و آزمون دانش­زبانی را کامل کنند. سپس، آزمون‌ها درسه بازه زمانی پیش آزمون، پس آزمون وپس آزمون باتاخیر برگزارشد: تکلیف نگارش، دیکته سرعتی، قضاوت دستوری بدون زمان و آزمون‌ تصحیح خطا. نتایج نشان داد که هردو نوع بازخورد در بازه زمانی کوتاه مدت موثر بودند. بعلاوه، شرح فرازبانی تاثیرات بلند‌مدت‌ترین سبت به بازخورد مستقیم داشت، زیراپیشرفت دانشجویان دراین گروه تاسه هفته بعد نیزقابل مشاهده بود. نتایج به دست آمده حاکی ازآن است که توضیحات صریح وروشن موجود در جزوه شرح فراز­بانی به مراتب مفیدتر از بازخورداصلاحی مستقیم است. مشخصا،ً شرح فراز بانی موجب افزایش دانش ضمنی و آشکارحروف تعریف می‌شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Effects of Direct Corrective Feedback and Metalinguistic Explanation on EFL Learners’ Implicit and Explicit Knowledge of English Definite and Indefinite Articles
چکیده انگلیسی مقاله This study investigated the effects of two types of written feedback – direct corrective feedback (DCF) and metalinguistic explanation (ME) - on Iranian EFL learners’ implicit and explicit knowledge of English definite and indefinite articles. Assigned to three groups of DCF, ME, and control groups, the participants took four tests in three testing phases: pretest, posttest, and delayed posttest. Four testing instruments measured the two knowledge types: narrative writings, speeded dictation, untimed grammaticality judgment, and error correction tests. Results indicated that both treatments were effective in the immediate posttests. However, the ME proved to have longer lasting effects than the DCF as the improvement of both knowledge types were sustained after a three week period in the ME group. According to the obtained findings, it is argued that the description of the rules and the examples given explicitly in a ME handout might be more beneficial in promoting learners’ implicit and explicit knowledge of English articles than the DCF.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محسن رضازاده |
phd in applied linguistics

منصور توکلی |
associate professor

عباس اسلامی راسخ | eslami rasekh
associate professor


نشانی اینترنتی http://elt.tabrizu.ac.ir/article_4427_735.html
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات