این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
Journal of English Language Teaching and Learning
، جلد ۷، شماره ۱۶، صفحات ۳۷-۵۴
عنوان فارسی
آموزش لغت از طریق یادگیری تلفیقی و نرمافزارهای آموزشی در کلاسهای انگلیسی برای اهداف خاص
چکیده فارسی مقاله
هدف این پژوهش بررسی تاثیر یادگیری تلفیقی و استفاده از نرم افزارهای چند رسانهای بر توانایی به خاطر سپاری کلمات بوسیلهی دانشجویان انگلیسی برای اهداف خاص می باشد. به همین منظور 120 زبانآموز رشتهی پزشکی به دو گروه آزمایشی و کنترل تقسیم شدند. کلمهها به کمک نرم افزارهای چند رسانهای به گروه آزمایشی تدریس شد در حالی که آموزش کلمات برای گروه کنترل با روش های سنتی صورت پذیرفت. جمع آوری اطلاعات بوسیلهی پس آزمون و نظارت بر کلاسها انجام شد. نتیجهی بررسیها نشاندهندهی اختلاف زیاد بین یادگیری کلمات جدید توسط این دو گروه بوده است. به علاوه، یادگیری از طریق تکنولوژی سبب مشارکت بیشتر زبان آموزان در فعالیتهای کلاسی شد. با توجه به نتایج این تحقیق، پیشنهاداتی جهت چگونگی استفادهی موثرتر از این نرم افزارها در کلاسهای زبان انگلیسی برای اهداف خاص در ایران بیان شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Vocabulary Instruction through Blended Learning and Multimedia Software in Iranian ESP Classes
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study was to investigate the impact of blended learning and multimedia software on Iranian ESP students' vocabulary learning. To this end, 120 Iranian ESP learners were assigned to two groups: the experimental and control groups. The experimental group received instructions through multimedia software while the control group received traditional instructions. The data were collected through a vocabulary posttest and classroom observations. The results indicated the great level of disparity between the two groups of learners regarding their acquisition of new vocabulary - in other words, multimedia software had positive effect on students' vocabulary learning. In addition, learning with technology also showed positive activity engagement. Based on the current study, suggestions were made on how multimedia software can be adopted and incorporated more effectively in ESP classes.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد حسن تحریریان | mohammad hassan
professor
صادق خلیلی |
lecturer
ستاره باقری |
lecturer
نشانی اینترنتی
http://elt.tabrizu.ac.ir/article_4409_735.html
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات