این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
Journal of English Language Teaching and Learning
، جلد ۷، شماره ۱۶، صفحات ۱-۱۴
عنوان فارسی
کارآمدی آموزشی تدریس برنامهریزی شده و برنامهریزی نشده تأکید بر صورت در کمک کردن به زبانآموزان ایرانی در استفاده
چکیده فارسی مقاله
بی شک کارآمد بودن آگاهی فرا زبانشناختی در بهبود کیفیت نگارش و دانش دستوری یادگیرندگانی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان خارجی میآموزند از دیرباز حوزه جذابی در زبانشناسی کاربردی بوده است(براون، ). از این رو، هدف اصلی مطالعه ی حاضر بررسی اثر تدریس بصورت تاکید بر صورت به طور برنامهریزی شده و برنامهریزی نشده بر توانایی دانش آموزان برای یادگیری دستور و کاربرد صحیح آن در نگارش است. به همین منظور سه کلاس فشرده در دانشگاه اصفهان ایران که دورههای دستور و نگارش برگزار میکند برای تدریس ساختار مورد نظر (یعنی کلمات پیوند دهنده) از طریق روشهای متفاوت تدریس تاکید بر صورت انتخاب شدند. نمونههای انتخاب شده شامل دانشجویان سال دوم و ( نفر در هر گروه) در رده ی سنی تا بودند که در دانشگاه اصفهان مترجمی انگلیسی مطالعه میکردند. نمونهها به ترتیب آموزش با تاکید بر صورت بطور برنامهریزی شده و برنامهریزی نشده و تاکید صفر بر صورت دیدند. نتایج پس آزمون پارگراف نویسی و پس آزمون متعاقب آن که با تاخیر گرفته شد نشان داد که شرکت کنندگانی که در گروهی قرار داشتند که تدریس برنامه شده میدیدند عملکردشان بطور قابل ملاحظهای بهتر از آن دسته ای بود که در به کارگیری کلمات پیوند دهنده در نوشتن پارگراف هایشان آموزش برنامهریزی نشده و صفر دیده بودند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Pedagogical Efficacy of Planned vs. Unplanned Focus on Form Instruction in Scaffolding Transitional Devices Used by Iranian EFL Learners in Writing Paragraphs
چکیده انگلیسی مقاله
Indubitably, the efficacy of metalinguistic awareness in improving EFL learners’ grammatical knowledge and writing quality has long been an area of great interest in applied linguistics Brown (2001). Accordingly, the main objective of the present study was to investigate the impact of planned and unplanned focus on form instruction on students’ ability to learn grammar and use it appropriately in their writing. For this purpose three intact classes registering for the Grammar and Writing course in university of Isfahan ,Iran were chosen for teaching the target structure (i.e., transitional devices) through different methods of focusing on form instructions. The selected samples comprised 30 in each group, male and female sophomore students with the age range of 19 to 24, studying English translation at university of Isfahan. The samples received instruction through planned focus on form instruction (PFFI), unplanned focus on form instruction (UFFI) and zero focus on form instruction (ZFFI) respectively. The results of the post-test on paragraph writing and on the subsequent delayed post-test revealed that the participants in the planned group notably out performed those in the unplanned and zero focus on form groups in handling transitional markers in the writing of paragraphs.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عزیزالله دباغی |
استادیار گروه زبان انگلیسی، دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
الهه ghorbanchian |
دانشجوی دکتری آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
زهرا امیریان |
استادیار گروه زبان انگلیسی، دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
نشانی اینترنتی
http://elt.tabrizu.ac.ir/article_4407_735.html
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات