این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of English Language Teaching and Learning، جلد ۸، شماره ۱۷، صفحات ۱۱۶-۱۴۶

عنوان فارسی تأثیر برنامه آموزشی کارشناسی ارشد رشته آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجه بر کارآمدی دانشجویان
چکیده فارسی مقاله اهمیت برنامه‌های پیشرفت حرفه‌ای در بالا بردن کارآمدی معلم در دو دهه اخیر توجه محققین را در حیطه تربیت معلم به خود جلب کرده است. با این وجود، به نقش و تاثیر برنامه‌های آموزشی دانشگاه‌ها و کلاس‌های ارائه شده توسط آنها در بالا بردن کارآمدی معلمان، به ویژه در زمینه تربیت معلم برای آموزش زبان انگلیسی‌ به عنوان زبان خارجه توجه کافی صورت نگرفته است. بنا بر این، تحقیق حاضر به بررسی تاثیر کلاس‌های ارشد آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجه بر روی کارآمدی دانشجویان این رشته در ایران پرداخت. به علاوه، جهت کنترل تاثیر تجربه تدریس، کارآمدی دانشجویان با تجربه در تدریس و دانشجویان نو آموز و کم تجربه نیز بررسی گردید. بدین منظور، 277 دانشجو از هفت دانشگاه اصلی‌ تهران در این تحقیق شرکت کردند. نتایج تحقیق حاضر نشان داد که کلاس های ارشد آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجه تاثیر معناداری بر کارآمدی معلمان نداشته است. با این وجود، نتایج نشان دادند که میان کارآمدی کّلی و زیر شاخه های کارآمدی معلمان با تجربه در تدریس و معلمان کم تجربه یا نو آموز تفاوت معناداری وجود دارد. همچنین، نتایج مصاحبه‌ها نشان داد که بر خلاف معلمان کم تجربه تر که علاقه بیشتری به درس تدریس عملی داشتند، معلمان با تجربه در تدریس علاقه مند به هر دو کلاس های تئوری و عملی بودند. علیرغم این تفاوت، شباهت هایی به ویژه در زمینه کارآمدی برای اداره کردن کلاس ها و مهارتهای آموزشی یافت شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Impact of MA TEFL Curriculum on Student Teachers’ Self-Efficacy
چکیده انگلیسی مقاله The importance of professional development programs in enhancing teacher self-efficacy has attracted the attention of researchers in the realm of teacher education for two decades. However, the role of university programs and their curriculum in developing teachers’ self-efficacy has not been given adequate attention, specifically in educating EFL teachers. This study investigated the impact of MA TEFL curriculum on student teachers’ self-efficacy. To control the influence of experience, the self-efficacy of experienced students in teaching and novice ones was examined as well. To this end, 277 MA TEFL students from the seven major state universities of Tehran participated in this project. The results indicated that MA TEFL courses did not significantly affect teacher self-efficacy of MA TEFL students. However, a significant difference was found between novice teachers and experienced ones in terms of their self-efficacy and its subcomponents. Also, the findings of the semi-structured interviews revealed unlike the novice ones who were more interested in practicum, the experienced ones were in favor of both theoretical and practical courses. Despite this difference, some similarities were found, specifically in efficacy for classroom management and instructional strategies.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله الهه sotoudehnama |
associate professor of tefl, alzahra university
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)

مریم فخاری |
m.a. graduate in tefl, alzahra university
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)


نشانی اینترنتی http://elt.tabrizu.ac.ir/article_4963_786.html
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات