این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 18 آذر 1404
Journal of English Language Teaching and Learning
، جلد ۸، شماره ۱۷، صفحات ۷۵-۹۲
عنوان فارسی
حرکت به سمت آموزش مستقل: جستجوی الگوهای یادگیری مستقل در میان زبان آموزان ایرانی
چکیده فارسی مقاله
در سال اخیر ترویج آموزش مستقل یکی از دغدغه های طراحان دوره های آموزشی و برنامه ریزان درسی بوده که به لحاظ ایدئولوژیک و روانشناسی نافذ شمرده می شود. با این وجود تخمین آمادگی زبان آموزان برای تغییر به سمت آموزش مستقل قبل از اعمال تغییرات از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. بنابر این هدف پژوهش کنونی مطالعه ی الگوهای استقلال در میان زبان آموزان ایرانی بوده است. بر اساس تجزیه ی عاملی نتایج پرسشنامه ی میزان استقلال زبان آموزان، مشخص گردید که عامل زمینه ی رفتار مستقل زبان آموزان را توصیف میکرد. مقاله ی کنونی این فاکتور را به طور جداگانه تحلیل کرده و در نتیجه تاکید بر استفاده از این فاکتور در طراحی دروس مبتنی بر آموزش مستقل مینماید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A Shift into Autonomous Education
چکیده انگلیسی مقاله
Fostering autonomous learning has become one of the key concerns of course designers and curriculum planners in the last 20 years which has been validated on both ideological and psychological grounds. However, estimating learners’ readiness to accept autonomous education is an important step prior to moving toward autonomous education. Thus, the current research investigated the patterns of autonomous behavior among Iranian EFL learners before the implementation of principles of autonomous education in language classroom. Students' responses to autonomy questionnaire went through a factor analysis process which revealed the existence of three factors underlying participants' autonomous learning behaviors. The paper discusses each factor in turn and concludes by reiterating the importance of implementing the underlying factors in designing courses that aim at fostering learner autonomy.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
شیرین صدقیان |
phd candidate of tefl, alzahra university
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)
سوسن مرندی |
associate professor of tefl, alzahra university
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)
نشانی اینترنتی
http://elt.tabrizu.ac.ir/article_4961_786.html
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات