مهارت آموزی، جلد ۲، شماره ۶، صفحات ۵۹-۷۴

عنوان فارسی ارزیابی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با استفاده از رویکرد تحلیل عوامل استراتژیک (SWOT): مطالعۀ موردی استان کردستان
چکیده فارسی مقاله برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، از طریق شناسایی وضعیت موجود، تعیین نقاط قوت و ضعف درونی و شناسایی فرصت­ها و تهدیدهای پیرامونی امکان‌پذیر است. این مقاله، با استفاده رویکرد تحلیل عوامل استراتژیک (SWOT) به شناخت نقاط ضعف و قوت درونی، فرصت‌ها و تهدیدهای محیطی، تعیین استراتژی و ارائۀ راهکار جهت بهبود وضع موجود کیفیت آموزش­های فنی و حرفه­ای در استان کردستان پرداخته است. نتایج نشان می‌دهد که آموزش­های فنی و حرفه­ای در استان کردستان با رویۀ موجود، در موقعیت استراتژی تدافعی قرار دارد که نیازمند بازنگری و ارائۀ سیاست­های مناسب برای رفع محدودیت‌ها و تقویت مزیت­های موجود است
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Evaluation of Technical and Vocational Training Using Strategic Factors Analysis Approach (SWOT): Case Study of Kurdistan Province
چکیده انگلیسی مقاله Improving the quality of technical and vocational training can be ended throuth determining the internal strengths and weaknesses and identify opportunities and threats surrounding. This paper uses a strategic factor analysis approach (SWOT) to identify internal strengths and weaknesses, opportunities and threats, set strategy and provide a solution for improving the quality of technical and vocational training of Kurdistan province. The results show that technical and vocational training in Kurdistan province is placed in defensive strategy and needs to review and providing appropriate policies to overcome the existing limitations and enhance existing advantages
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله صبا شیخ الاسلامی |


سروه دولت آبادی |


محمدناصر شیرمحمدی |



نشانی اینترنتی http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-26-60&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1221/article-1221-1357951.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده علمی - ترویجی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات