این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهارت آموزی، جلد ۲، شماره ۸، صفحات ۱۲۳-۱۵۱

عنوان فارسی بررسی نقش مهارت‌آموزی بر تمایل به نوآوری، تسهیم دانش و عملکرد شغلی
چکیده فارسی مقاله هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش مهارت­آموزی بر تمایل به نوآوری، تسهیم دانش و عملکرد شغلی با استفاده از تحلیل مسیر است. بدین منظور، 174 نفر از مربیان مراکز فنی و حرفه‌ای در سطح شهر کرج و تهران در پژوهش حاضر شرکت کردند. آنان به پرسشنامه­های مهارت‌آموزی، دانش آشکار، دانش ضمنی، تمایل به نوآوری و عملکرد شغلی پاسخ دادند. نتایج تحلیل مسیر نشان داد که مهارت‌آموزی تأثیر مستقیم مثبت و معناداری بر دانش آشکار، دانش ضمنی، تمایل به نوآوری و عملکرد شغلی دارد. اثر مستقیم دانش آشکار و دانش ضمنی بر تمایل به نوآوری و عملکرد شغلی مثبت و معنادار است. اثر مستقیم تمایل به نوآوری بر عملکرد شغلی مثبت و معنادار است. مهارت‌آموزی تأثیر غیر‌مستقیم مثبت و معناداری بر عملکرد شغلی از طریق تمایل به نوآوری، دانش آشکار و ضمنی دارد. تأثیر غیر‌مستقیم دانش آشکار و ضمنی بر عملکرد شغلی از طریق تمایل به نوآوری معنادار است. در مجموع یافته­ها نقش مهارت‌آموزی، دانش آشکار و ضمنی و تمایل به نوآوری بر عملکرد شغلی را مورد تأکید قرار می­دهند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی A survey of the role of skill learning in tendency to innovation, knowledge sharing and job performance
چکیده انگلیسی مقاله The present study aimed to investigate the role of skill learning in tendency to innovation, knowledge sharing and job performance by path analysis. 174 coaches of vocational technical centers in Tehran and Karaj have participated in the study. They responded to the questionnaires of skill learning, explicit knowledge, tacit knowledge, tendency to innovation and job performance. The results of path analysis shows that skill learning has direct, positive and significant impact on explicit and tacit knowledge, tendency to innovation and job performance. There was a direct, positive and significant impact of explicit and tacit knowledge on tendency to innovation and job performance. The direct impact of tendency to innovation on job performance was positive and significant. Skill learning has indirect, positive and significant impact on job performance via tendency to innovation, tacit and explicit knowledge. The indirect impact of explicit and tacit knowledge on job performance via tendency to innovation is significant. The findings emphasized the role of skill learning, tacit and explicit knowledge and tendency to innovation on job performance.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله غلامعلی طبرسا |


میترا نعمتی |



نشانی اینترنتی http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-26-43&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1221/article-1221-1357947.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده علمی - ترویجی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات