|
مهارت آموزی، جلد ۱، شماره ۱۱، صفحات ۴۹-۶۵
|
|
|
عنوان فارسی |
ارائۀ مدلی برای ارزیابی و تبیین جایگاه سیستم یادگیری الکترونیکی سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور |
|
چکیده فارسی مقاله |
در عصر حاضر اینترنت باعث رقم زدن دنیای مجازی و انگیزهای برای سازمانها شده است تا در بخش آموزش الکترونیکی سرمایهگذاری کنند. اما آنچه که اهمیت بحث را روشنتر میسازد، تلاش برای کسب موفقیت در استفاده از سیستم یادگیری الکترونیکی و سنجش میزان موفقیت این سیستمها است. این پژوهش با هدف شناسایی ملاکهای سنجش موفقیت سیستم یادگیری الکترونیکی سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور انجام گرفته است که از نظر هدف کاربردی – توسعهای و از نظر نوع توصیفی- پیمایشی است. در این تحقیق دو دسته جامعۀ آماری مد نظر است: 1- خبرگان یادگیری الکترونیکی؛ 2- کاربران سیستم یادگیری الکترونیکی سازمان. پرسشنامۀ شمارۀ یک با هدف شناسایی ملاکهای سنجش موفقیت سیستم یادگیری الکترونیکی و پرسشنامۀ شمارۀ دو با هدف تبیین جایگاه فعلی سیستم یادگیری الکترونیکی سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور طراحی شده که با استفاده از نرمافزارspss مورد پردازش قرار گرفته است. در تحلیل دادهها از آزمون تی تک نمونه استفاده گردید. تعداد 7 ملاک و 28 شاخص مؤثر در موفقیت سیستمهای یادگیری الکترونیکی نهایی و جایگاه سیستم یادگیری الکترونیکی بر اساس این ملاکها مطلوب ارزیابی شد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Introduction of a Model to Evaluate and Explain the Current Status of E-learning System in Iran TVTO |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Nowadays internet has created the cyber world and provided some incentives for companies to invest in e-learning. But what makes clear the importance of issue is efforts to be succeeded in using of e-learning system and measure the success of this system. This study aimed to identify the measuring criteria of e-learning system's success in Iran Technical and Vocational Training Organization (Iran TVTO) and explain its current status. This study, in terms of purpose is applied- developmental and in terms of nature is descriptive-survey. Two groups of research statistical population were as follows: 1) experts of E-learning system 2) users (learners) of Iran TVTO's e-learning system. So two questionnaires were designed to identify the measuring criteria of success in Iran TVTO e-learning system and its current status. One sample t-test was used to analyze the data by using SPSS software. 7 criteria and 28 indexes were identified and finalized as success components of Iran TVTO's e-learning system. The current status of Iran TVTO's e- learning system were evaluated in an ideal position based on these criteria. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
خداداد اولیایی |
علی رمضانی اسفدن |
محمد جهان تیغی | سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور
رسول شیرزادی | سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور
|
|
نشانی اینترنتی |
http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-1-42&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1221/article-1221-1306086.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
علمی - ترویجی |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|