مهارت آموزی، جلد ۱، شماره ۱۲، صفحات ۸۱-۹۵

عنوان فارسی بررسی تأثیر نوآوری تدریس به شیوۀ حل مسئله بر آمادگی خودکارآمدی فراگیران
چکیده فارسی مقاله تغییرات سریع در آموزش و برنامه‌های درسی و تولید فزایندۀ دانش و پیشرفت تکنولوژی سبب شده عمر دانش و اطلاعات آموزشی کوتاه باشد. بنابراین، برای احاطه بر این شرایط، به‌جای انتقال مجموعه‌ای اطلاعات به دانشجویان باید آنها را به فراگیرانی خلاق تبدیل کرد. این مطالعه با هدف تعیین تأثیر تدریس به شیوۀ حل مسئله بر کارآمدی فراگیران طراحی و اجرا شد. روش پژوهش توصیفی تحلیلی می‌باشد. ابزارگردآوری اطلاعات استفادۀ پایگاه‌های اطلاعاتی داخلی و خارجی بود و در نهایت یافته‌ها و دیدگاه‌های موجود  تحلیل و راهکارهایی در این راستا ارائه شده است. یافته‌ها نشان داد که آموزش به روش حل مسئله به روش ابداعانه توانمندی و خودکارآمدی فراگیران را تسهیل می‌بخشد. استفاده از این روش آموزشی می‌تواند در بهبود وضعیت آموزش‌های مهارتی و ایجاد تحول در این زمینه تأثیرات مثبتی داشته باشد. بر اساس نتایج این مطالعه، روش یادگیری به شیوۀ حل مسئله می‌تواند بر آمادگی خودراهبری فراگیران تأثیر مثیت داشته باشد. آمادگی برای خودکارآمدی  در یادگیری، خصیصۀ یادگیری مهمی برای دانشجویان است. باید برای برنامه‌ریزی و آموزش کارآمد، توجه به نوآوری‌های آموزشی رشته‌ها مدنظر قرار گیرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Evaluation of the Effect of innovation Problem-based Teaching on self-efficacy Readiness of Students
چکیده انگلیسی مقاله New approaches to learning and using them to improve and enhance the effectiveness of training and development of skills training is required. The present study aimed at solving techniques using education as an educational innovation to increase students' self-efficacy and empowerment. The research is descriptive method of data collection was internal and external databases Finally, findings and analysis of existing approaches and strategies in this regard was provided. The results showed that the method of solving the inventive method will facilitate the empowerment and self-learners Using this method can improve skills training and create change in this area have positive effects. Based on the results of this study, PBL can positively affect learners' self-efficacy readiness. Preparation for self-efficacy learning is an important characteristic in students. These features should be considered for future planning and application of effective teaching methods with respect to the educational innovations  of each field and career.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمدرضا نیلی |


محمدحسین زارعی |


ستاره موسوی |



نشانی اینترنتی http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-1-52&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1221/article-1221-1306081.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده علمی - ترویجی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات