مهارت آموزی، جلد ۱، شماره ۱۲، صفحات ۳۳-۴۸

عنوان فارسی تدوین الگویی برای ارزیابی کارآیی درونی و بیرونی مؤسسات کارآموزی آزاد فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان‌شرقی
چکیده فارسی مقاله این مقاله مستخرج از طرح پژوهشی با عنوان «‌تدوین الگوی ارزیابی کارایی درونی و بیرونی مؤسسات کارآموزی آزاد فنی و حرفه­ای استان آذربایجان­شرقی» می­باشد که در سال 1393 اجرا شده­است. برای اجرای این تحقیق از مدل «سیپ» استفاده شده­است. ابزار گردآوری داده­های این تحقیق پرسشنامۀ محقق­ساخته بود که با نظرخواهی از خبرگان و اساتید ذی‌ربط تهیه شد. با استفاده از مدل «سیپ»، ابتدا اهداف سازمان فنی و حرفه­ای در ارتباط با مؤسسات کارآموزی آزاد فنی و حرفه­ای استخراج شد و سپس عوامل و مؤلفه و شاخص­های ارزیابی کارایی درونی و بیرونی مؤسسات کارآموزی آزاد فنی و حرفه­ای شناسایی گردید و با استفاده از تکنیک تحلیل عاملی از مناسب­بودن داده­ها و نمونه­ها و متغیرهای تحقیق اطمینان حاصل و شاخص­های مذکور به مؤلفه­ها تخصص داده­شد و سپس با استفاده از پرسشنامۀ تحقیق از نمونه­های آماری در مورد تأثیر شاخص­ها در الگوی تحقیق، نظرسنجی شد و مدل تهیه‌شده پالایش گردیده و در نهایت الگوی مناسب ارزیابی کارایی مؤسسات فنی و حرفه‌ای آزاد پس از بررسی­های لازم با سه عامل و نه مؤلفه و 102 شاخص ارائه شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Developing internal and external performance evaluation model for private technical and professional institutions in East Azrabayjan province
چکیده انگلیسی مقاله This article is extracted from a research project entitled "Developing internal and external performance evaluation model for private technical and professional institutions in East Azrabayjan province", which has been implemented in 2014. To implement the survey "CIPP" model is used. The data gathering tool was a questionnaire survey that was developed with feedback from experts and professors concerned. Using "CIPP"model, first was extracted goals of vocational organization in relation to the private technical and professional institutions and so were identified factors and indicators and components of internal and external performance evaluation for private technical and professional institutions. Factor analysis technique is used to ensure the suitability of the data and samples and variables. Finally, an appropriate model was offered to internal and external performance evaluation of private technical and professional institutions. The model of the survey was presented with three factors and nine components and 102 Indicators
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمدرضا حلّاج یوسفی |


سعید غریب‌خواجه |



نشانی اینترنتی http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-1-49&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1221/article-1221-1306078.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده علمی - ترویجی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات