|
مهارت آموزی، جلد ۵، شماره ۲۰، صفحات ۷۹-۹۰
|
|
|
عنوان فارسی |
الگوریتم موقعیتیابی مبتنی بر واقعیت افزودۀ موبایل برای آموزشهای سیّار |
|
چکیده فارسی مقاله |
فراگیر شدن استفاده از دستگاههای موبایل هوشمند از یکسو و نیز بالا رفتن قابلیتهای رایانشی و تکنیکی شامل سنسورهای حرکتی، سیستم موقعیتیابی جهانی و دوربینهای قدرتمند از سوی دیگر، موجب شده تا سرویسهای مکان محور محبوبیت ویژهای کسب نمایند. یکی از کاربردیترین این سرویسها، سرویسهای آموزشی مکان محور بوده که به موضوع داغی در حوزهی آموزشهای سیار در سالهای اخیر بدل شده است. ازآنجاکه آموزش سیار میتواند در هر زمان و هر مکانی صورت پذیرد، مزایای بسیاری در گنجاندن اشیاء جهان واقعی درون محتواهای آموزشی وجود دارد. بدیهی است که تکنولوژی واقعیت افزوده دراینباره بسیار سودمند و کاربردی میباشد. از سوی دیگر مسئلۀ تعیین موقعیت مطرح است که بهطور صحیح و دقیق انجام گیرد تا اطلاعات مکانی و آموزشی با خطاء و اشتباه همراه نگردد. هدف از این پژوهش، ارائهی الگوریتمی برای موقعیتیابی در آموزشهای سیار مکان محور در فضای بیرونی میباشد که مبتنی بر واقعیت افزوده صورت میگیرد. لذا در این رابطه به روش کتابخانهای به بررسی برخی از سیستمهای موقعیتیابی موجود و چالشها و مزایای آنها پرداخته و با نگاهی به روشهای موجود الگوریتمی ارائه میگردد که به کمک آن بتوان موقعیت کاربر را در فضای بیرونی به هنگام آموزش سیار، شناسایی کرد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Positioning Algorithm based on Augmented Reality for Mobile Training |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The widespread use of smart devices on one hand, as well as the rise of computational and technical capabilities, including motion sensors, global positioning and powerful cameras, have made the location-based services more popular. One of the most utilizable of these services is location-based training services, which has become a hot topic in the field of mobile training in recent years. Since mobile learning can be done at anytime and anywhere, there are many benefits to incorporate real-world objects into educational content. Obviously, the augmented reality technology is very useful and functional. On the other hand, the issue of positioning is to be done correctly and accurately so that spatial and educational information is not accompanied by errors and mistakes. The purpose of this research is to provide an algorithm for positioning in space-based, field-based learning based on augmented reality. In this regard, the library method analyzes some of the existing positioning systems and their challenges and benefits, and is presented with an algorithmic approach to identify the user's position in the outer space during mobile learning. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
محمدرضا اسدی نودولقی |
محمدرضا عباسی فرد |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-1-24&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1221/article-1221-1279077.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
علمی - ترویجی |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|