|
مهارت آموزی، جلد ۵، شماره ۲۰، صفحات ۴۵-۶۶
|
|
|
عنوان فارسی |
راهبرد پژوهش عملی و نقش آن در یادگیری و کیفیت فرآیندهای مدیریتی |
|
چکیده فارسی مقاله |
عدم موفقیت اجرای بسیاری از تئوریها و فرایندهای مدیریتی همواره یکی از دغدغههای مدیران و پژوهشگران بوده و این امر کاربرد بسیاری از فرایندها را با مشکل مواجه کرده است. پژوهش عملی بهعنوان روشی کاربردی منجر به تسهیل تغییر و ارتقاء این فرایندها در سازمانها شده است. در این مقاله، روش پژوهش عملی و علت موفقیتآمیز بودن آن در بهبود تغییر و کیفیت اقدامات مدیریتی توضیح داده میشود. مقاله فوق از نوع مروری بوده و در تدوین آن از جستجوی کتابخانهای و اینترنتی در کتب و مقالات مربوطه منتشرشده 2015 - 1991 استفادهشده است. بررسی مطالعات انجامگرفته با روش پژوهش عملی نشان میدهند که این روش سبب بهبود اجرای فرایندها، کار گروهی، ارتباطات درونسازمانی و ارتباطات بین دانشگاه و صنعت و عملکرد میشود. همچنین این شیوه دیدگاهی مناسبتر نسبت به نیازهای آموزشی کارکنان برای مدیران فراهم میکند و میتواند بهعنوان روش مفیدی بهمنظور بکار گرفتن نظریهها در سازمان مطرح شود. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
روششناسی، پژوهش عملی، تغییر، آموزش عملی، فرایندهای مدیریتی |
|
عنوان انگلیسی |
The practical Research Strategy and its Role in Learning and Quality Management Processes |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Failure to implement many of the theories and management processes has always been a concern for managers and researchers, and this has made application of many processes difficult. Practical research, as an applied method, has facilitated the change and promotion of these processes in organizations. In this paper, the practical research method and the reason for its success, in improving the change and quality of management measures, are explained. The above article is a review type and it has been used to compile library and internet searches in books and related articles published in the period 2015 - 1991. The study of the studies, carried out by the practical research method, shows that this method improves the implementation of processes, teamwork, intra-organizational communication, and communication between the university and industry and performance. It also provides a more appropriate view of staff training needs for managers and it can be used as a useful way to apply theories in the organization. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
زهره دهدشتی شاهرخ |
بهرام جبارزاده |
زهرا ساسانیان اصل | سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور
|
|
نشانی اینترنتی |
http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-1-22&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1221/article-1221-1279075.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
علمی - ترویجی |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|