این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 19 آذر 1404
International Journal of Psychology
، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
Predicting the job Satisfaction of Teachers Based on Their Emotional Intelligence and Self-Efficacy
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Predicting the job Satisfaction of Teachers Based on Their Emotional Intelligence and Self-Efficacy
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this research was to study the relationship of emotional intelligence and self-efficacy with Job Satisfaction of high school teachers. The study population consisted of all high school teachers in Kermanshah and participants (including 142 males and 158 females) were selected by the multistage sampling method. Research tools included Shrink__AWT_QUOTE__s (1995) Emotional Intelligence questionnaire, Sherer__AWT_QUOTE__s (1982) Self-Efficacy and theWysocki and Kromm’s (1994) Job Descriptive Index, respectively. Descriptive statistics, Pearson correlation, and stepwise multiple regression methods have been used for data analysis. Results showed that the correlations between emotional intelligence and job satisfaction (r =.204) and self-efficacy and job satisfaction (r =.21) are significant (P
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
دکتر فریده حمیدی نویسنده مسیول | mohammad farideh hamidi nevisandeh election
shahid rajaee teacher training university
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (Shahid rajaee teacher training university)
مسلم امیری | moslem amiri
educational psychology shahid rajaee teacher training university
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (Shahid rajaee teacher training university)
نشانی اینترنتی
http://www.ijpb.ir/en/ManuscriptDetail?mid=142
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
مقاله تحقیقی (پژوهشی)
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات