این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 20 آبان 1404
International Journal of Maritime Technology
، جلد ۱، شماره ۲، صفحات ۳۷-۵۴
عنوان فارسی
طراحی کاتامارانهای مجهز به هیدروفویل با استفاده از روش شبکه گردابههای غیرخطی
چکیده فارسی مقاله
با آزمایشات گسترده روی کاتامارانهای مجهز به هیدرفویل عوامل اصلی هیدرودینامیک تاثیرگذار بر عملکرد اینگونه شناورها را مشخص نموده است. اصول طراحی شناورهای موجود براساس این دستاوردها مورد بحث قرار گرفته و بستر لازم برای توسعه روش شبکه گردابههای غیرخطی در این تحقیق فراهم آمده است. صحت روش فوق با مقایسه انجام گرفته با نتایج آزمایشگاهی درخصوص بهینهسازی یک کاتاماران مجهز به هیدرفویل 40 متری انجام شده است. بررسی فوق نشان می دهد که این روش میتواند با دقت خوبی در مسائل مرتبط با بهینهسازی هیدروفویل و بدنه و اثرات متقابل آنها بکار گرفته شود. همچنین نتایج بهینهسازی بیانگر این موضوع است که فاصله هیدروفویل ها می تواند بصورت قابل توجهی در بهبود نسبت نیروی برآ به پسای شناور موثر باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کاتاماران ـ هیدروفویل
عنوان انگلیسی
Design of Hydrofoil Assisted Catamarans using a Non-Linear Vortex Lattice Method
چکیده انگلیسی مقاله
Extensive experimental investigations of hydrofoil-assisted catamarans have identified the main hydrodynamic parameters affecting the performance of these vessels. Design principles of existing vessels are discussed in the light of these hydrodynamic findings. The experience gained from experimental testing has provided the basis for the development of a non-linear vortex lattice method for design purposes. The method is validated by comparison with experimental results and applied to the problem of optimizing a 40-knot, 40m hydrofoil-assisted catamaran with a hydrofoil system developed for modern high-speed catamarans. It is shown that the method can be successfully applied to optimization problems of these vessels as it successfully captures the complex hull-foil interactions. Results of the numerical investigation performed, indicate that optimizing the mutual distance between the hydrofoils can significantly improve the lift to drag ratio of such a vessel.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Catamaran, Hydrofoil, Vortex Lattice Method
نویسندگان مقاله
nikolai kornev | nikolai kornev
marine technical university of st. petersburg
karl günter hoppe | karl günter hoppe
university of stellenbosch
آنا nesterova | anna nesterova
marine technical university of st. petersburg
günther migeotte | günther migeotte
university of stellenbosch
نشانی اینترنتی
http://www.ijmt.ir/browse.php?a_code=A-10-1-13&slc_lang=en&sid=en
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
Ship Hydrodynamic
نوع مقاله منتشر شده
مقاله پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات