این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
International Journal of Maritime Technology، جلد ۳، شماره ۵، صفحات ۶۹-۸۰

عنوان فارسی بررسی پدیده اسلمینگ در قایق پرنده
چکیده فارسی مقاله بررسی نیروهای هیدرودینامیکی ایجاد شده در اثر برخورد اجسام به سطح آب در طراحی سازه از اهمیت خاصی برخوردار است. نیروی برخورد با آب در شناورهای تندرو و ضربه امواج به سکوها از نمونه های متداول این پدیده هستند. بررسی پدیده فوق با استفاده از روشهای تحلیلی به علت پیچیدگی فراوان آن عملاً امکان پذیر نیست. همچنین ساخت مدل و انجام آزمایش به زمان و هزینه زیادی نیاز دارد. در این مقاله ابتدا با در نظر گرفتن سرعت ثابت جهت مقایسه با نتایج موجود برای یک استوانه و یک گوشه[1] اثر ضربه هیدرودینامیکی بوسیله اجرای یک کد حل میدان جریان بررسی و نیروی ناشی از آن محاسبه گردیده است. سپس با استفاده از یک زیر برنامه و روش تکرار، توزیع سرعت واقعی حین برخورد برای مقطع زیر بدنه یک قایق پرنده که مشابه یک گوشه می‌باشد بدست آمده، و اثر کاهش سرعت برخورد عملاًٌ در نظر گرفته شده است. مقایسه نتایج این روش با نتایج آزمایشگاهی، دقت بالا و مفید بودن این روش را در حل این گونه مسائل مورد تأیید قرار داده است. برای حل میدان جریان حول هر جسم اثرات لزجت، آشفتگی سیال، نیروی جاذبه، کشش سطحی و جریان هوای اطراف آب نیز در نظر گرفته شده است. [1] -Wedge
کلیدواژه‌های فارسی مقاله سرعت برخورد متغیر، ضربه هیدرودینامیکی، اسلمینگ، قایق پرنده

عنوان انگلیسی **Prediction Of Slamming Force On Flying-Boat
چکیده انگلیسی مقاله Prediction of hydrodynamic loads during water impact is of great significance in the structural design of flying vehicles. Also the importance of the slam force of waves on the members of offshore structures cannot be overemphasized. No theoretical tool is available to handle this complicated phenomenon exactly and the experimental procedures in the laboratory are both time-consuming and expensive. In this paper, a computer program based on the VOF method is applied to evaluate the water impact outcome in a real situation. To asses the capabilities of the CFD code, two classical problems including water impact of a wedge and a circular cylinder traveling at constant speeds are studied. In a real situation the descend velocity is decreased by the impact loads known as “deceleration effect”. This change in speed is taken into account in an iterative procedure and the flow field around the base of a WIG craft is computed. All flow field computations in this study include the effects of viscosity, turbulence, gravity and surface tension. The comparison of results with experimental data shows the efficiency and correctness of this straightforward iterative method.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد خسروی | mohammad reza khosravi
malekashtar university of shiraz
دانشگاه صنعتی مالک اشتر شیراز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی مالک اشتر (Malek ashtar university of technology)

امیرحسین نیک سرشت | amir hossein nikseresht
shiraz university of techonology
دانشگاه صنعتی شیراز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی شیراز (Shiraz university of technology)

محمدمهدی علیشاهی | mohammad mehdi alishahi
shiraz university of techonology
دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شیراز (Shiraz university)


نشانی اینترنتی http://www.ijmt.ir/browse.php?a_code=A-10-1-34&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله دریافت فایل مقاله
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده Ship Hydrodynamic
نوع مقاله منتشر شده مقاله پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات