این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
International Journal of Maritime Technology، جلد ۸، شماره ۱۶، صفحات ۶۵-۷۷

عنوان فارسی مطالعه آزمایشگاهی اسکوات کشتی‌ها در کانال
چکیده فارسی مقاله آبراهه‌ها و کانال‌های دسترسی، محدود کننده سرعت کشتی بوده و همواره مورد توجه محققین بوده است. یکی از مهم-ترین عوامل تأثیر گذار در این زمینه، تغییر دینامیکی آبخور کشتیبه هنگام ورود به عمق‌های محدود است که اصطلاحاً اسکوات نامیده می‌شود. در این مطالعه، اسکوات کشتی‌ها به کمک تست سیستماتیک مدل در آزمایشگاه مورد بررسی قرار گرفته است. بدین منظور دو مدل از سری 60 در شرایط مختلفی از عمق و عرض کانال و عدد فرود تست گردیده و مقدار تغییر آبخور در سینه و پاشنه کشتی ثبت گردید. پس از دسته‌بندی نتایج آزمایش واعتبار سنجی آن، یک رابطه رگراسیونی برای اسکوات در سینه کشتیهای تجاری ارائه می‌شود. محاسبات انجام شده بر پایه رابطه رگراسیونی مذکور برای چند نمونه کشتی، تطبیق مناسب با دیگر روابط موجود را نشان می‌دهد. از مزیت‌های این رابطه، پوشش دامنه وسیع‌تری از پارامترها می‌باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی A Study on Ship Squat in Canal by Model Testing
چکیده انگلیسی مقاله In canal and seaway the ship speed must be reduced and it has been a subject for many research studies. One of the most important phenomena connected to this issue is the increasing of ship draught when passing in the restricted water which is called squat. This study deals with the squat thorough systematic model testing. Two models from Series60 body form have been tested in a set of canal depth, width as well as different model speed. The change on their draught has been recorded at fore and aft of the model. The test results have been manipulated, validated and regression formula has been developed for prediction of squat at ship fore perpendicular. The formula has been compared with the other existing formula where a good agreement achieved. The advantage of the new formula is the coverage on wider range of parameters affecting the ship squat.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله squat, canal, regression, model, testing

نویسندگان مقاله حمید زراعتگر | hamid zeraatgar
amirkabir university of technology, tehran, iran
دانشگاه امیرکبیر
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی امیرکبیر (Amirkabir university of technology)

رزوبه پناهی | roozbeh panahi
iran university of science and technology
پژوهشکده حمل و نقل، دانشگاه علم و صنعت ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)

کریم اکبری | karim akbari
amirkabir university of technology, tehran, iran
دانشگاه امیرکبیر
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی امیرکبیر (Amirkabir university of technology)

محسن اصغری | mohsen asghari
amirkabir university of technology, tehran, iran
دانشگاه امیرکبیر
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی امیرکبیر (Amirkabir university of technology)

آزاده عزیز جلالی | azadeh azizjalali



نشانی اینترنتی http://www.ijmt.ir/browse.php?a_code=A-10-1-76&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده Ship Hydrodynamic
نوع مقاله منتشر شده مقاله پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات