این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
International Journal of Maritime Technology، جلد ۸، شماره ۱۶، صفحات ۱۹-۳۱

عنوان فارسی بررسی اثرات کمانش گیرها در جلوگیری از انتشار دینامیکی کمانش در خطوط لوله دریائی
چکیده فارسی مقاله یک خط لوله از جمله سازه هایی می باشد که در طراحی آنها معمولا پایداری، نقش مهمی را ایفا می کند. به علت اعمال نیروی بیش از حد به نقطه ای از لوله، احتمال وقوع کمانش موضعی وجود دارد. یکی از راه هایی که بتوان مطمئن شد که کمانش در اثر ایجاد خرابی موضعی انتشار نمی یابد، نصب متوالی کمانش گیرها در طول خط لوله است، که باعث می شود کمانش منتشر شده، تنها در فاصله بین دو کمانش گیر باقی بماند. فاصله بین دو کمانش گیر معمولا به صورت سعی و خطا (مثلا در طول مراحل تعمیر) تعیین شده و معمولا بین 240-90 متر متغیر است. در تحلیل های غیرخطی، هر دو رفتار غیرخطی هندسی و مصالح منظور شده است. فاصله بین کمانش گیرها با در نظرگیری نسبت های مختلف قطر به ضخامت لوله (D/t)، ضخامت کمانش گیر به ضخامت لوله (h/t) و طول کمانش گیر به قطر لوله (L_a/D) در فشارهای مختلف ( شامل فشار گذر کمانش از کمانش گیر و فشار توقف کمانش) تعیین گردیده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Investigation into the Effects of Buckle Arrestors on the Arresting of Dynamic Buckle Propagation in Pipelines
چکیده انگلیسی مقاله It is undeniable that instability plays a significant role in the design of pipelines. Local buckles induced by excessive force on specific part of pipeline can locally reduce the collapse pressure of a pipeline and cause local failure. Periodic placement of buckle arrestors along the pipeline can ensure that collapse only effect the length of pipe between two arrestors on either side of the initiation site. Arrestor spacing is usually derived by specific practical considerations on the particular line (e.g. installation and repair procedure) but typically spacing of 90-240m has been used. In the present study, the propagation and arresting of dynamic buckle are modeled using the finite element method. For the post buckling analysis, the material and geometrical nonlinearity are considered. The effects of arrestor spacing on cross over pressure have been evaluated for different diameter to thickness ratio of pipeline (D/t), arrestor’s thickness to pipe’s thickness ratio (h/t), and arrestor’s length to pipe’s diameter ratio (La/D).
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله احسان دادخواه خیابانی | ehsan dadkhah khiabani
civil engineering department,sahand university of technology, tabriz

سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی سهند (Sahand university of technology)

احمدرضا مصطفی قره باغی | ahmad reza m gharabaghi
civil engineering department,sahand university of technology, tabriz

سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی سهند (Sahand university of technology)

کریم عابدی | karim abedi
civil engineering department,sahand university of technology, tabriz

سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی سهند (Sahand university of technology)


نشانی اینترنتی http://www.ijmt.ir/browse.php?a_code=A-10-164-1&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده Offshore Structure
نوع مقاله منتشر شده مقاله پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات