این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 20 آبان 1404
International Journal of Maritime Technology
، جلد ۹، شماره ۱۷، صفحات ۹۵-۱۰۳
عنوان فارسی
تحلیل فرآیندهای رسوبی بنادر لنگه و کنگ مبتنی بر تفسیر مدلهای مفهومی و عددی
چکیده فارسی مقاله
در این مقاله به بررسی فرآیند رسوبی و تغییرات خط ساحلی منطقه بنادر لنگه و کنگ پرداخته شده است. بدین منظور مطالعات جامعی بر پارامترهای اثرگذار در فرآیندهای رسوبی صورت گرفته است. ابتدا مدل مفهومی ارائه شده و بر اساس آن مدلهای تجربی و عددی، واسنجی و صحت سنجی گردیدهاند. در این مطالعه بر اساس تاریخچه انباشت رسوب و تغییرات خط ساحل ضریب ظرفیت رسوبی معرفی میگردد که رابطهای منطقی بین پتانسیل و میزان رسوبات فعال برقرار میکند. این ضریب برای سواحل موج شکنهای شرقی در محدوده کنگ حدود 3/0 و در محدوده لنگه 13/0 بدست آمده است. هدف از این مقاله ضمن معرفی فرآیندهای رسوبی منطقه مورد مطالعه، ارائه روند مطالعات جامع رسوب با تکیه بر کلیۀ شواهد و اطلاعات موجود و استفاده از همپوشانی و تنوع اطلاعاتی در بکارگیری صحیح از نتایج مدلهای تجربی و عددی می باشد که منجر به معرفی ضریب ظرفیت رسوبی منطقه میگردد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Conceptual and Numerical Modeling of Coastal Sediment Processes at Kong and Lengeh Ports at Northern Persian Gulf Coastline
چکیده انگلیسی مقاله
In this article, sediment processes and shoreline changes at Lengeh and Kong ports coastline are investigated. Comprehensive studies on effective parameters on sediment processes have been performed and coastal sediment transport rate in the area is estimated. For this purpose a conceptual model has been envisaged and the empirical and numerical models, calibrated and validated based on the conceptual model. Relation between potential of sediment transport and activated sediment is obtained by introducing “sediment capacity coefficient” based on historical sedimentation and shoreline changes. The coefficient is estimated 0.3 and 0.13 at the eastern coasts of Kong and Lengeh port, respectively. Among the aim of the article is introducing a sound procedure for a comprehensive sediment studies based on all evidences and information to utilize results of empirical and numerical models in an integrated approach which lead to identifying sediment capacity coefficient.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
رضا پارسا | reza parsa
4th floor-no 89- saeidi st.-afrigha st.-tehran
تهران-خ افریقا-خ سعیدی - پ89- ط 4
احمد شانه ساز زاده | ahmad shanehsazzadeh
4th floor-no 89- saeidi st.-afrigha st.-tehran
تهران-خ افریقا-خ سعیدی - پ89- ط 4
حسین اردلان | hosein ardalan
department of civil engineering, k.n.toosi university of technology
دانشکده عمران، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی (Khajeh nasir toosi university of technology)
نشانی اینترنتی
http://www.ijmt.ir/browse.php?a_code=A-10-287-1&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
سازه های دریائی و کنار ساحلی
نوع مقاله منتشر شده
مقاله پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات