این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 30 آبان 1404
International Journal of Maritime Technology
، جلد ۱۲، شماره ۲۳، صفحات ۸۱-۹۲
عنوان فارسی
شبیه سازی عددی خزه های دریایی چسبیده به بدنه شناورها و بکارگیری روشهای کاربردی و نوین به منظور کاهش نیروی درگ ناشی از آنها
چکیده فارسی مقاله
در این تحقیق به بررسی اثر خزههای دریایی (فولینگ) بر روی سطوح شناورها، به روش دینامیک سیالات محاسباتی پرداخته شده است. به این منظور مدل آشفتگی مناسب انتخاب و شبیهسازی و معتبرسازی انجام گردید. مدلسازیهای عددی اثرات چسبیدن خزه ها در درجههای متفاوت نشان دادند که وجود یک لایه بسیار نازک از لجن و گلولای موجب افزایش 58/4 درصدی نیروی درگ میشود. حال آنکه با افزایش مقدار و شدت خزهگرفتگی بدنه شناورها، نیروی مقاومت کل تا 40 درصد افزایش مییابد. در این مطالعه تعدادی از پوشش های نوین ضد خزه که برای جلوگیری از رشد فولینگها و به منظور کاهش نیروی درگ مورد استفاده قرار می گیرند مورد ارزیابی و مدلسازی قرار گرفته است. نتایج شبیهسازی نشان میدهد که با بکار بردن این پوششها نیروی درگ ناشی از فولینگها تا 37 درصد کاهش می یابد. به علاوه استفاده از الگوی موج در سطح آزاد و همچنین نمودارهای توزیع تنش برشی، فشار، شدت توربولانسی و غیره در اطراف شناور در حالتهای متفاوت نیز مطالعه و مورد مقایسه قرار گرفته اند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Numerical Simulation of Foulings on the Marine Vessels Body and Application of Newly Recommended Techniques to Reduce the Resulting Drag Force
چکیده انگلیسی مقاله
In this research, the effects of foulings on the outer surface of a marine vessel have been studied using the Computational Fluid Dynamics (CFD) methods. To this end, a proper turbulence model was considered and validated for the simulations. The simulation results for different fouling grades indicated that existing of a thin layer of slime could make 4.58 % increase in drag force; however, foulings on the outer surface of a marine vessel could make about 40% increase in drag force. In this study, the application of modern coatings (surface covers) for reducing the foulings and the resulting drag force was also investigated and the results were presented. Based on the simulation results, application of the coatings, the foulings resulted drag force would decrease about 37%. In addition, wave patterns, pressure distribution, drag coefficient distribution, and turbulent distribution profile were investigated on the free surface.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد احمدزاده طلاتپه | mohammad ahmadzadehtalatapeh
chabahr-chabahar maritime university
چابهار- دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار- دانشکده مهندسی دریا
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار (Chabahar university)
مجید موسوی | majid mousavi
chabahr-chabahar maritime university
چابهار- دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار- دانشکده مهندسی دریا
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار (Chabahar university)
نشانی اینترنتی
http://www.ijmt.ir/browse.php?a_code=A-10-541-2&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
Ship Hydrodynamic
نوع مقاله منتشر شده
مقاله پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات