این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تعلیم و تربیت، جلد ۳۴، شماره ۴، صفحات ۱۳۷-۱۵۲

عنوان فارسی مقایسه اثربخشی معلمان تربیت بدنی جذب شده از طریق آزمونهای استخدامی و معلمان تعهد دبیری مدارس مناطق جنوب شهر تهران
چکیده فارسی مقاله مقایسه اثربخشی معلمان تربیت بدنی جذب شده از طریق آزمونهای استخدامی و معلمان تعهد دبیری مدارس مناطق جنوب شهر تهران دکتر شهرام نظری* دکتر محسن حلاجی ** علیرضا زرین­‌پر*** چکیده هدف این تحقیق مقایسه اثربخشی معلمان تربیت بدنی جذب شده از طریق آزمونهای استخدامی و معلمان تعهد دبیری در جنوب تهران (مناطق 15 تا 19) از دیدگاه مدیران بوده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر گردآوری داده‌­ها علّی- مقایسه‌ای و از نظر روش اجرا پیمایشی بود. نمونه آماری این پژوهش شامل 100 معلم زن و مرد تربیت بدنی در پنج منطقه آموزش و پرورش جنوب شهر تهران بود که این مناطق به­‌صورت هدفمند انتخاب شدند. برای گرد‌آوری داده‌ها از مقیاس استاندارد اثربخشی معلمان جیرامان با پایایی کل 0/81 = α استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده­‌ها از نرم افزار SPSS و روشهای آمار استنباطی مانند آزمون کولموگروف اسمیرنف، آزمون دوجمله ای و آزمون یومن ویتنی استفاده شده است. میانگین اثربخشی معلمان تربیت بدنی جذب شده از طریق آزمونهای استخدامی برابر 4/32 و معلمان تعهد دبیری 4/38 بوده که نشان می­‌دهد اثربخشی هر دو گروه بالاتر از متوسط است. همچنین میان اثربخشی معلمان تربیت بدنی جذب شده از طریق آزمونهای استخدامی و معلمان تعهد دبیری در خرده مقیاسهای جنبه‌های شخصی، جنبه‌های حرفه‌ای و شغلی، جنبه‌های ذهنی، جنبه‌های راهبردهای آموزشی و جنبه‌های اجتماعی تفاوت معنادار وجود ندارد. این یافته­ها   منعکس کننده دیدگاه مدیران/معاونان مدارس نسبت به اثربخشی دو گروه معلمان تربیت بدنی با توجه به نوع استخدام است و گویای آن است که نوع استخدام ارتباطی با اثربخشی معلمان تربیت بدنی ندارد. کلید واژگان: اثربخشی معلمان تربیت بدنی، معلمان تربیت بدنی جذب شده از طریق آزمونهای استخدامی و تعهد دبیری   ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ تاریخ دریافت: 96/12/8              تاریخ پذیرش: 97/4/9 * استادیار گروه تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان استان تهران، پردیس شهید چمران (نویسنده مسئول) shahram.nazari@yahoo.com ** دکتری تربیت بدنی و علوم ورزشی، استادیار دانشگاه فرهنگیان، تهران hallajymohsen@yahoo.com *** کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه ایوانکی z‏arinparalireza@yahoo.com
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Comparing the Effectiveness of Teachers Employed through Examination and those Trained and Committed to Teaching
چکیده انگلیسی مقاله Comparing the Effectiveness of Teachers Employed through Examination and those Trained and Committed to Teaching   Sh. Nazari, Ph.D.* M. Hallaaji, Ph.D.** A.R. Zarinpar***   Among teachers employed by the Ministry of Education, there are those whose university level training is funded by the ministry in exchange for their commitment to work. Another group of teachers are those selected through the national employment examination from among university graduates who go through a short training course after being employed. The effectiveness of these two groups is what has been examined herein. A sample of 100 male and female teachers in physical education from five school districts in South Tehran, along with their schools' principals and assistant principals were given the Standard Effectiveness Scale with the overall internal consistency of 0.81. Data analyses revealed that the effectiveness of both groups is above average and with no significant difference. The opinions of school administrators also supported this finding.   Keywords: physical education teachers' effectiveness, teachers employed through examination for university graduates, teachers employed through scholarship    ______________________ Date received: Feb. 27, 2018                   Date accepted: Jun. 30, 2018 * Assistant Professor, Physical Education Department, Farhangiyan University, Shahid Chamran Campus,Tehran (Corresponding Author): shahram.nazari@yahoo.com ** Assistant Professor of Sport Sciences and Physical Education, Farhangian University. hallajymohsen@yahoo.com *** M.A. in Sport Management, Eyvanaki University. zarinparalireza@yahoo.com
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله شهرام نظری | Sh. Nazari, Ph.D.


محسن حلاجی | M. Hallaaji, Ph.D.


علیرضا زرین پر | A.R. Zarinpar



نشانی اینترنتی http://qjoe.ir/browse.php?a_code=A-10-107-151&slc_lang=other&sid=1
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/726/article-726-1204536.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده other
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات