|
توسعه آموزش در علوم پزشکی، جلد ۱۱، شماره ۳۱، صفحات ۳۳-۴۰
|
|
|
عنوان فارسی |
ارزیابی عملکرد گروههای آموزشی دانشکده بهداشت و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن |
|
چکیده فارسی مقاله |
زمینه و هدف : مدل کارت امتیازی بطور روزافزون بعنوان یکی از فنون و ابزارهای جدید مدیریتی در سازمانهای تجاری وموسسات آموزش عالی مورد استفاده قرار گرفته است. این روش با دارا بودن کاربرد مناسب برای آسیب شناسی و ارزیابی عملکرد، با دیدی وسیع و کلان به عملکرد سازمان مینگرد. این مطالعه به منظور ارزیابی عملکرد اموزشی گروههای آموزش دانشکده پیراپزشکی و بهداشت زنجان با استفاده از این ابزار انجام گرفت. روش بررسی : این مطالعه با استفاده از مدل تلفیقی تصمیم گیری چند معیاره ترکیبی فازی و کارت امتیازی متوازن در سال 1393 در دانشگاه علوم پزشکی زنجان اجرا شد. جهت این کار ابتدا زیرمعیارهای مرتبط با هر یک از 4 منظر کارت امتیازی متوازن جهت استفاده در واحدهای آموزشی طبق نظر 5 خبره بومی سازی گردید؛ پرسشنامه ها بین اعضای هیأت علمی دانشکده بهداشت وپیراپزشکی توزیع گردید. اطلاعات بدست آمده با ابزار تکنیک کارت امتیازی متوازن، تحلیل شبکه ای فازی و روش تاپسیس فازی مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت. یافته ها : گروه مهندسی بهداشت محیط نسبت به سایر گروهها در رتبه اول از نظر ارائه عملکرد مطلوب قرار داشته و گروه پرتو شناسی نسبت به سایر گزینه ها در رتبه آخر از نظر ارائه عملکرد قرار گرفت. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Assessment of Academic Departments in Zanjan Faculty of Health Using Balanced Score Card (BSC) and Analytic Hierarchical Process (AHP) |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Background: balanced score cards model has been increasing used as an assessment managerial tool in trading companies and educational institutes. This method assesses the organizations with applicable and generalized approach. This research performed In Zanjan School of Health to assess the educational status by balanced scored card method. Methods: this study was performed in 2015 in Zanjan University of Medical Sciences using Fuzzy Multiple Attribute Decision Making and Balanced Score Card models. First the related questionnaire was designed and nationalized according to BSC and then the faculty members in Zanjan Faculty of Health completed it. Data were analyzed by AHP and Fuzzy TOPSIS. Results: The environmental health department was assessed as the best department in educational aspect and radiology department as the last. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
زهره سهندی | Zohre Sahandi ZUMS معاونت اموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان
حسین معصومی جهندیزی | Hossein Masoomi ZUMS دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان
لیلا ناصحی | Leila Nasehi ZUMS دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان
کورش کمالی | Koorosh Kamali ZUMS دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان
|
|
نشانی اینترنتی |
http://zums.ac.ir/edujournal/browse.php?a_code=A-12-122-2&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
عمومی |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی اصیل |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|