این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 18 آذر 1404
Journal of English Language Teaching and Learning
، جلد ۱۰، شماره ۲۲، صفحات ۲۷-۴۸
عنوان فارسی
بررسی روایی استدلال محور در یک تست کم ریسک رفتارهم آیی
چکیده فارسی مقاله
اکثر تحقیقاتی که برای بررسی روایی تستهای مختلف در ایران انجام میشوند اغلب در چارچوب سنتی روایی صورت گرفته و فاقد یک رویکرد جامع بوده که تفسیر نتایج و اثرات آزمون را نیز در بر گیرد. تحقیق حاضر به بررسی یک تست هم ایی با رویکرد روایی استدلال محور Kane پرداخته است. چهار نوع ادعا و پیش فرض از قبیل مشاهده-تعمیم-کاربرد و توضیح ارایه شد. برای تصدیق این پیش فرضها هر دو مستندات توری و تجربی در چهار چوب روایی مستمر و پایانی مورد استفاده قرار گرفت. با پیروی از مدل Kane مستندات تیوری بوسیله پیش طراحی – طراحی ایتم ها و طراحی تست انجام شد. در حالیکه مستندات تجربی از طریق ازمایش یک تست هم ایی با یک نمونه 60 نفری از دانشجویان رشته زبان انگلیسی دانشگاه گرد اوری شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها روشهای اماری معیارEbel-پایایی KR-21 و یک سری تست همبستگی پیرسون مورد استفاده قرار گرفت. نتایج تحقیق پیش فرضهای ارایه شده برای روایی تست را تایید کرده و اشاره می کند که تست حاضر بیانگر خوب و مناسبی برای توانایی دانشجویان در استفاده از دانش رفتار هم ایی لغات می باشد. کاربردهای این مطالعه برای ازمون سازی و ارزیابی زبان انگلیسی مورد بحث قرار می گیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
، رفتار هم آیی- روایی استدلال محور- مستندات نظری، مستندات تجربی،
عنوان انگلیسی
Establishing an Argument-Based Validity Approach for a Low-Stake Test of Collocational Behavior
چکیده انگلیسی مقاله
Most of the validation studies conducted across varying test application contexts are usually framed within the traditional conceptualization of validity and therefore lack a comprehensive framework to focus on test score interpretations and test score use. This study aimed at developing and validating a collocational behavior test (CBT), drawing on Kane's argument-based approach to validity. Four types of inferences including observation, generalization, extrapolation and explanation were articulated. To verify the validity assumptions, both theoretical and empirical evidence were presented within the formative and summative stages of test development and validation. Followed from Kane, theoretical evidence was sought through test specification, item construction, and test construction procedures. Empirical support, however, was sought through examining the collocational behavior test (CBT) with a sample of 60 university students majoring in TEFL. Ebel's criteria, KR-21 reliability and a series of Pearson-Product correlation were applied to analyze the data for both theoretical and empirical phases. The findings refer to the support for the assumptions proposed for test validity, suggesting that the collocational behavior test(CBT)may provide an appropriate and accurate indicator of collocational language ability for EFL learners. The implications for language testing and assessment are discussed
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ali Darabi Bazvand |
Assistant Professor, University of Human Development, College of Languages, English Department, Kurdistan, Iraq
Alireza Khoram |
Assistant Professor, Shahid Chamran University of Ahvaz, Ahvaz, Iran
Seyyed Ali Mirsalari |
Assistant Professor, Faculty of Humanities, Islamic Azad University of Ramhormoz, Ramhormoz, Iran
نشانی اینترنتی
http://elt.tabrizu.ac.ir/article_8346_c4f8314d52573d49ac4fc50b142645a2.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/487/article-487-1153814.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات