فصلنامه آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت ایران، جلد ۱، شماره ۳، صفحات ۵۷-۶۶

عنوان فارسی ارتباط بازی‌های رایانه‌ای با پرخاشگری در دانش‌آموزان راهنمایی شهر رشت در سال ۱۳۹۲
چکیده فارسی مقاله زمینه و هدف: تصور دنیای بدون رایانه روز به روز سخت‌تر می‌شود؛ آن‌ها تأثیر زیادی در پیشرفت علمی و دسترسی به اطلاعات ایفا می‌نمایند. کودکان و نوجوانان که از رایانه برای بازی استفاده می‌نمایند، در معرض خطرات زیادی هستند. پژوهش حاضر با هدف تعیین ارتباط بازی‌های رایانه‌ای با پرخاشگری در دانش‌آموزان صورت گرفت. مواد و روش‌ها: مطالعه به روش توصیفی و تحلیلی بر روی 360 دانش‌آموز دختر و پسر مقطع راهنمایی شهر رشت که با روش نمونه‌گیری چندمرحله‌ای انتخاب‌شده بودند، صورت گرفت. ابزار مطالعه پرسشنامه سه قسمتی شامل اطلاعات جمعیت‌شناختی، اطلاعات مربوط به وضعیت استفاده از بازی‌های رایانه‌ای و پرسشنامه سنجش پرخاشگری باس و پری بود. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS و با تجزیه‌وتحلیل‌های آماری (آزمون تی، آزمون تجزیه‌وتحلیل واریانس) مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفتند. یافته‌ها: بین نوع بازی‌های رایانه‌ای و همراهی دوستان در انجام بازی‌های رایانه‌ای با پرخاشگری فیزیکی رابطه معناداری وجود دارد و با افزایش استفاده از بازی‌های رایانه‌ای پر زدوخورد میزان پرخاشگری فیزیکی دانش‌آموزان نیز افزایش می‌یابد (P
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بازی‌های رایانه‌ای، پرخاشگری، دانش‌آموزان

عنوان انگلیسی The Relationship between Playing Computer Games with Aggression among Middle School Students in the City Of Rasht in 2013
چکیده انگلیسی مقاله Background and objective: Imagining the world without computers is getting harder and harder every day. They play an important role in scientific improvement and public access to information. Children and youngsters who use computers in the virtual world are exposed to the dangers of this virtual world. The aim of this research was to determine the relationship between playing computer games with aggression among middle school students. Methods: This descriptive and analytical study used 360 of girl and boy students of middle school in Rasht who had been selected with multiphase sampling. The tool of the research was a questionnaire with three sections including demographic information, the information related to the position of playing computer games and Data were analyzed using SPSS software through analytical statistics (T test, analysis of Variance test). Results: There was a significant relationship between accompany of friend in playing computer games with physical aggression and with increasing playing action games and playing with friends the amount of aggression increases (p< 0.05). There was a significant relationship between the duration of the hours of playing computer games with verbal and physical aggression(p< 0.05). Conclusion: The contents of computer games and their playing duration is very important. The additional use of computers can cause serious mental problems. The proper use of these devices needs to be taught to students and their families
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Aggression, Computer games, School students

نویسندگان مقاله ربیع اله فرمانبر | rabiallah farmanbar
guilan university of medical sciences
دانشگاه علوم پزشکی گیلان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی گیلان (Guilan university of medical sciences)

زهرا توانا | zahra tavana
guilan university of medical sciences
دانشگاه علوم پزشکی گیلان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی گیلان (Guilan university of medical sciences)

فاطمه استبصاری | fateme estebsari
guilan university of medical sciences
دانشگاه علوم پزشکی گیلان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی گیلان (Guilan university of medical sciences)

زهرا عطرکارروشن | zahra roushan
guilan university of medical sciences
دانشگاه علوم پزشکی گیلان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی گیلان (Guilan university of medical sciences)


نشانی اینترنتی http://journal.ihepsa.ir/browse.php?a_code=A-10-103-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده 1
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات