این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، جلد ۱۰، شماره ۳، صفحات ۷-۱۲

عنوان فارسی اثر راند بالینی بر نگرش والدین کودکان بستری در بخش اطفال و نوزادان بیمارستان قائم (عج)-مشهد
چکیده فارسی مقاله بحث پیرامون بیماری توسط کادر اموزشی بر بالین کودک، میتواند موجب نارضایتی والدین شود. این مطالعه با هدف تعیین دیدگاه والدین در مورد راند بالینی در بخش اطفال بیمارستان قائم )عج( مشهد انجام شد. روش کار: این مطالعه توصیفی بر روی 211 نفر از والدین کودکان بستری در بخشهای اطفال بیمارستان قائم )عج( درسال 1331 توسط پرسشنامهای پایا و روا شامل سه گروه سؤال در مورد )نگرش نسبت به اتفاقات حین راند(, )سیاهه اتفاقاتی تجربه والدین حین بستری( و )نگرش والدین به روند راند( بود. دادهها با نرم افزار SPSS تحلیل شدند. )%12/ یافتهها: پرسشنامه 211 نفر کامل بود که در آن، اکثر سؤالات نگرش نسبت به اتفاقات حین راند، دیدگاه مثبت والدین ) 1 بیش از دیدگاه منفی آنان بود. والدین از بین اتفاقات حین راند بالینی به دقت و بیگیری امور درمانی بیشترین رضایت را نشان دادند 22 %(، کاهش تعداد دانشجویان در ویزیت / %41/11 (. در مورد روند راند بالینی، والدین با موارد نیاز به صحبت با پزشک اصل ) 11 ( %34/22 ( موافقت بیشتری داشتند. در مطالعه حاضر بین نگرش والدین و سطح تحصیلات ارتباط معنی داری وجود داشت، همچنین ( = 1/ بین نگرش واالدین در بخشهای مختلف نیز ارتباط معنی داری وجود داشت ) 111 P (، اما بین سطح رضایتمندی والدین و سن = 1/ و جنس ارتباط معنی داری وجود نداشت ) 131 P .) نتیجه گیری: افزایش تعداد دفعات ویزیت شدن یا مدت زمان ویزیت با رضایت مندی بالاتری همراه است. به طور کلی برگزاری راند بر بالین اثرات منفی نداشت
کلیدواژه‌های فارسی مقاله پرسشنامه والدین کودکان

عنوان انگلیسی Clinical Round Effects on Parents of Children who are Admitted in Pediatric and Neonatal Departments
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: Previous studies investigating the role of emotion in working memory suggest that emotion plays an important role in working memory. The present research aimed at investigating the effectiveness of process emotion regulation training in visual-spatial and verbal working memory. Methods: Therefore, 26 students of Kharazmi University (16 females and 10 males) were selected through volunteer sampling and underwent the of Process Emotion regulation strategies training. All individuals were evaluated during three stages of training (prior, meanwhile and subsequent to the training) using the Working Memory Index. Variance analysis with repeated measurement and Bonferroni post-hoc test were used in for analyzing the results. Results: The results indicated that Process Emotion regulation training increases the visual-spatial and verbal working memory capacities. Conclusions: With regards to the results of the present research, it could be concluded that emotion regulation might lead to information preservation and boost the verbal and visual-spatial capacity of working memory by the means of decreasing the impact of emotions influencing the deficit in working memory function.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حسن بسکابادی | Hassan Boskabadi


فرح اشرف زاده | Farah Ashrafzadeh


محبوبه نعمت نژاد | Mahboubeh Nematnezhad


الناز فرجی | Elnaz Faraji


هادی توحیدی | Hadi Tohidi



نشانی اینترنتی http://journal.nkums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-25-656&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/192/article-192-1120806.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده علوم پایه
نوع مقاله منتشر شده مقاله پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات