این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
نامه آموزش عالی، جلد ۹، شماره ۳۳، صفحات ۱۵۳-۱۶۶

عنوان فارسی بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی مدرسان مراکز آموزش علمی-کاربردی کشاورزی "مورد مطالعه: استان‌های تهران و البرز"
چکیده فارسی مقاله هدف از اجرای پژوهش، تعیین عوامل مؤثر بر رضایت شغلی مدرسان مراکز آموزش جهاد کشاورزی استان‌های تهران و البرز است. جامعه آماری شامل همه مدرسان این مراکز (N=156) و نمونه تحقیق (n=72) بود. ابزار اصلی گردآوری داده‌ها پرسشنامه‌ای است که روایی و پایایی آن مورد تأیید قرار گرفت (α>0.70). پس از انجام تحلیل عاملی چهار دسته عوامل مؤثر بر رضایت شغلی شامل حقوق و مزایا، تجهیزات آموزشی، تعامل مدیریت با مدرسان و مشارکت در امور آموزشی شناسایی شدند. متغیر وابسته (رضایت شغلی) نیز با استفاده از 35 گویه اندازه‌گیری شد. نتایج نشان داد که رضایت شغلی بیشتر آزمودنی‌ها در حد متوسط است و رابطه مثبت و معنی‌داری بین سه عامل تعامل مدیریت با مدرسان، تجهیزات آموزشی و حقوق و مزایا با رضایت شغلی مدرسان مورد مطالعه وجود دارد. افزایش تعاملات و ارتباطات دوطرفه مدیران مراکز یاد شده با مدرسان و تأمین نیازهای مادی مدرسان ازجمله پیشنهادهای این تحقیق است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله رضایت شغلی، مراکز آموزش علمی- کاربردی کشاورزی، مدرسان،

عنوان انگلیسی Survey of Factors Affecting on Teachers’ Job Satisfaction in Agricultural Applied Scientific Centers "Case of study: Tehran and Alborz provinces
چکیده انگلیسی مقاله Abstract: The aim of this research is to study factors affecting teachers' job satisfaction in agricultural applied scientific centers in Tehran and Alborz provinces. Research population included all the teachers in the mentioned centers (N=156), 72 of them were selected by stratified random sampling method. The main tool for data collection was a questionnaire whose content validity and reliability are confirmed. After conducting factor analysis, four influencing factors on job satisfaction were identified: salary, educational equipment, the interactions between the management and teachers, and participation in educational affairs. The dependent variable was measured by 35 questions. The results indicated that job satisfaction in the majority of research sample is about moderate and there is a positive and significant correlation between the three factors (salary, interactions between the management with teachers, and the educational equipment) and job satisfaction. Also, the increase in the communications between the managers of the mentioned centers and teachers and the fulfillment of teachers' financial needs are some of the recommendations of the present study.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله عباس نوروزی |
استادیار گروه مدیریت و توسعه کشاورزی مرکز آموزش عالی امام خمینی، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، کرج، ایران

سید داوود حاجی میررحیمی |
استادیار گروه مدیریت و توسعه کشاورزی مرکز آموزش عالی امام خمینی، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، کرج، ایران

مریم بنویدی |
دانش‌آموخته ترویج و آموزش کشاورزی


نشانی اینترنتی http://journal.sanjesh.org/article_22050_8706913aa4118a509a807031308d403c.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-1103788.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات