این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۳۱-۵۳
عنوان فارسی
مفهومپردازی "بازاریابی کارآفرینانه بینالمللی" در بنگاههای کارآفرین ایرانی؛ بخش صنایع غذایی
چکیده فارسی مقاله
هدف مقالهی حاضر آن است تا با کنکاشی نوپردازانه و ایجاد همگرایی مؤثر بین دوحوزهی بازاریابی و کارآفرینی به تبیین چگونگی و چیستی مفهوم نوظهور "بازاریابی کارآفرینانه" پرداخته و با پیشنهاد چارچوبی منطقی و فرایندگرا، شیوهی ساماندهی فعالیتهای بازاریابی را در بنگاههای کارآفرین تشریح کند. در این بررسی دو گونه نوآوری انجام شده است؛ یکی مشارکت نظری و توسعهی مرزهای دانش بازاریابی و کارآفرینی و دیگری مشارکت عملی و الگوشناسی فعالیتهای بازاریابی کارآفرینان با بهرهگیری از راهبرد پژوهش موردی اکتشافی مرکب. نتایج بررسی نشان داد که عناصر تشکیلدهندهی بازاریابی کارآفرینانه بینالمللی شامل 6 موضوع، 24 بعد و 191 جز هستند که در دورههای زمانی مختلف ویژگیهای متفاوتی به خود میگیرند. در ضمن این فرضیه تقویت شد که فرایند بازاریابی کارآفرینانه بینالمللی بهصورت تکاملی و شامل پنج مرحلهی فروش محدود و فعالیتهای اولیه بازاریابی، فروش مناسب و فرصتطلبانه، بازاریابی متنوع، بازاریابی سودآور و منسجم، بازاریابی بیشفعالانه است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بازاریابی کارآفرینانه، پژوهش موردی، مفهومپردازی،
عنوان انگلیسی
"بازاریابی کارآفرینانه بینالمللی" در بنگاههای کارآفرین ایرانی؛ بخش صنایع غذایی
چکیده انگلیسی مقاله
حاضر آن است تا با کنکاشی نوپردازانه و ایجاد همگرایی مؤثر بین دوحوزهی بازاریابی و کارآفرینی به تبیین چگونگی و چیستی مفهوم نوظهور "بازاریابی کارآفرینانه" پرداخته و با پیشنهاد چارچوبی منطقی و فرایندگرا، شیوهی ساماندهی فعالیتهای بازاریابی را در بنگاههای کارآفرین تشریح کند. در این بررسی دو گونه نوآوری انجام شده است؛ یکی مشارکت نظری و توسعهی مرزهای دانش بازاریابی و کارآفرینی و دیگری مشارکت عملی و الگوشناسی فعالیتهای بازاریابی کارآفرینان با بهرهگیری از راهبرد پژوهش موردی اکتشافی مرکب. نتایج بررسی نشان داد که عناصر تشکیلدهندهی بازاریابی کارآفرینانه بینالمللی شامل 6 موضوع، 24 بعد و 191 جز هستند که در دورههای زمانی مختلف ویژگیهای متفاوتی به خود میگیرند. در ضمن این فرضیه تقویت شد که فرایند بازاریابی کارآفرینانه بینالمللی بهصورت تکاملی و شامل پنج مرحلهی فروش محدود و فعالیتهای اولیه بازاریابی، فروش مناسب و فرصتطلبانه، بازاریابی متنوع، بازاریابی سودآور و منسجم، بازاریابی بیشفعالانه است.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مهران رضوانی |
دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی بینالملل دانشگاه تربیت مدرس
سیدحمید خداداد حسینی |
دانشیار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس
عادل آذر |
استاد دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس
پرویز احمدی |
استادیار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس
نشانی اینترنتی
https://jed.ut.ac.ir/article_22875_a14408a272f2a764e27ac0cd369f6050.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-1097049.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات