|
توسعه آموزش در علوم پزشکی، جلد ۸، شماره ۱۸، صفحات ۸۶-۱۰۱
|
|
|
عنوان فارسی |
رابطه ی بین اولویتبندی اعضای هیأت علمی از مسئولیتهای شغلی شان و ارزشیابی دانشجویان از کیفیت عملکرد آنان در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان- مدل معادله ساختاری |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف پژوهش، بررسی رابطه بین اولویتبندی اعضای هیأت علمی از مسئولیتهای شغلی خود با کیفیت عملکرد آنان از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان در قالب یک مدل معادله ساختاری بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیهی اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان بود. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده، تعداد 115 نفر عضو هیأت علمی و 345 دانشجو به عنوان نمونه انتخاب گردیدند. ابزار پژوهش شامل مقیاس شغلی مدرسان مشاور و پرسشنامه ارزشیابی کیفیت عملکرد اعضای هیأت علمی بود. پس از محاسبه روایی و پایایی ابزار و توزیع بین نمونه، دادهها با استفاده از روشهای آماری تحلیل واریانس اندازهگیریهای مکرر، تیتست تک نمونهای و مدل معادله ساختاری، تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که: 1- اعضای هیات علمی بالاترین اولویت را به تحقیق و پاییت ترین اولویت را به نظارت و مشاوره می دهند 2- دانشجویان عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی را در حد بالاتر از متوسط و پایین تر از حد مطلوب ارزشیابی نموده اند. 3-اولویت اعضای هیأت علمی به تدریس و مشاوره و نظارت، پیشبینی کننده مثبت و معنادار ارزشیابی دانشجویان از عملکرد آموزشی آنان است و اولویت آنان به تحقیق و خدمات اجتماعی پیش بینی کننده پیشبینی کننده منفی و معنادار ارزشیابی دانشجویان از عملکرد آموزشی آنان است |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
A Relationship of Faculty members’ Priorities of Their Job Responsibilities and Students’ Evaluation of Their Performance Quality at Hormozgan University of Medical Sciences- A structural equation model |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The present research intended to study the relationship between faculty members’ prioritizing of their job responsibilities and their performance quality from students’ points of view in Hormozgan University of Medical Sciences as a structural equation model. Study population was all Faculty members and students at Hormozgan University of Medical Sciences and Hygienics. Using simple random sampling, the sample consisted of 108 faculty members and 324 students. Tools of the study included occupational measure of consultant trainers (aver, 2005) and evaluative questionnaire for performance quality of educational bureau members (Mohammadi & zarabi, 1391). After assessing the validity and consistency of tools, data were analyzed by repeated measure variance analysis, On sample t- test and multi- variable regression. Results displayed 1- that the dominant aspects for job responsibilities were research and survey and that there was significant difference between aspects of job responsibilities 2- that, among other aspects of job responsibilities, only the average for professional character and teaching management qualified as acceptable 3- Faculties’ priorities to teaching and supervision was predicator of students’ positive evaluation of their instructional performance and faculties’ priorities to research and social services was predicator of students’ negative evaluation of their instructional performance. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
مهدی محمدی | mehdi mohammadi shiraz. eram sq. shiraz university, college of education and psychology,department of educational administration and planning شیراز- خیابان ارم- دانشگاه شیراز- دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی- بخش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
الهام غضنفری | elham ghazanfari shiraz. eram sq. shiraz university, college of education and psychology,department of educational administration and planning شیراز- خیابان ارم- دانشگاه شیراز- دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی- بخش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://www.zums.ac.ir/edujournal/browse.php?a_code=A-12-399-1&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
عمومی |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|