|
توسعه آموزش در علوم پزشکی، جلد ۹، شماره ۲۳، صفحات ۱۰۲-۱۱۱
|
|
|
عنوان فارسی |
چالش های آموزش الکترونیکی در علوم پزشکی: مروری بر متون |
|
چکیده فارسی مقاله |
زمینه و هدف: گسترش دانش و اطلاعات مفهوم آموزش را معنایی تازه بخشیده است. از مهمترین دلایل برای استفاده از آموزش الکترونیکی در نظام آموزش پزشکی این است که یادگیری را برعهده یادگیرنده میگذارد. این روش برنامه های آموزش انفرادی را تسهیل می کنند. در این مقاله سعی شده است در مورد چالش ها و راه حلهای توسعهی یادگیری الکترونیکی در آموزش پزشکی بحث شود. روش بررسی: پژوهش حاضر به صورت مروری بر متون و با استفاده از شبکه جهان گستر انجام شده است. از بانک های اطلاعاتی Medline ,Ovid ,ProQuest, PubMed و از کلید واژه های "آموزش الکترونیکی، چالشهای آموزشی و آموزش علوم پزشکی" به زبانهای فارسی و انگلیسی استفاده شد. از تعداد 80 مقاله یافت شده، 30 مقاله که مربوط به موضوع مورد نظر بود انتخاب شدند. یافته ها: تحقیقات نشان می دهند که آموزش الکترونیکی در کنار مزایا و کاربردهای وسیعی که دارد؛ چالش هایی از جمله عدم اجرای آن از سوی اساتید به دلیل بی اطلاعی از کارکرد آن،کم رنگ شدن نقش معلم، نداشتن تخصص استفاده از آن، ترس از استفاده از آن، اعتقادات فرهنگی خاص و وجود منابع ناکافی را می توان ذکر کرد. نتیجه گیری: لازمه موفقیت در اجرای آموزش الکترونیکی در علوم پزشکی برقراری زیر ساختها و استاندارد است. با توجه به اینکه دانشگاههای علوم پزشکی کشور در مقایسه با دانشگاههای دیگر جهان تجربهی کمتری دارند. پیشنهاد میگردد با استفاده از تجارب کشورهای سرآمد مناسب ترین روش آموزش الکترونیکی انتخاب شود. همچنین تشکیل کارگاه هایی در این زمینه کمک خواهد نمود. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
آموزش الکترونیکی، چالشهای آموزشی، آموزش علوم پزشکی |
|
عنوان انگلیسی |
Challenges of E-learning in Medical Sciences: A Review Article |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Background and objective: Extension of knowledge and information is given a new meaning to the concept of education. One of The most important reasons for the use of e-learning in medical education is that learning is learned by the learners themselves. This method facilitates their individualized education programs. This study introduced the challenges and solutions for the achievement of e-learning in medical education. Materials and Methods: This is a review article that was implemented a comprehensive review using the World Wide Web. The databases such as Medline, Ovid, ProQuest, and PubMed as well as key words “e-learning, educational challenges and medical education” in Persian and English languages were used. Of the 80 articles fund, 30 articles which were related to the research objective were chosen. Results: The research showed that e-learning, despite its advantages and wide applications, has drawbacks including the lack of implementation by lecturer due to lack of knowledge of its functioning, the fading role of lecturer, lack of expertise in its application, fear of its application, special cultural beliefs and insufficient resources. Conclusion: It is necessary to consider establishing standards and substructures for achieving the implementation of e-learning in medical education. Because of inexperience of universities of medical sciences in Iran compared with other universities around the world, we suggest using the experience of universities in other countries. Also holding workshops based on e-learning can be effective. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
E-learning, Educational challenges, Medical education. |
|
نویسندگان مقاله |
مهین نادری فر | mahim naderifar zabol, faculty of nursing and midwifry زابل. دانشکده پرستاری و مامایی
فرشته قلجایی | fereshteh ghaljaie zahedan, faculty of nursing زاهدان، دانشکده پرستاری مامایی
عالیه جلال الدینی | alia jalalodini zahedan, faculty of nursing زاهدان، دانشکده پرستاری مامایی
نسرین رضایی | nasrin rezaie zahedan, faculty of nursing زاهدان، دانشکده پرستاری مامایی
علیرضا سالار | alireza salalr zahedan, faculty of nursing زاهدان، دانشکده پرستاری مامایی
|
|
نشانی اینترنتی |
http://www.zums.ac.ir/edujournal/browse.php?a_code=A-12-694-1&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
عمومی |
نوع مقاله منتشر شده |
مروری |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|