فرهنگ در دانشگاه اسلامی، جلد ۱۰، شماره ۳۴، صفحات ۳-۳۲

عنوان فارسی ارائه تحلیل جامع از انگیزش اعضای هیئت علمی (مورد مطالعه: اعضای هیئت علمی دانشگاه شیراز)
چکیده فارسی مقاله هدف: پژوهش حاضر با هدف ارائه تحلیلی جامع از انگیزش اعضای هیئت علمی دانشگاه شیراز و بررسی متغیّرهای جمعیت‌شناختی بر انگیزش آنان و نیز سنجش سطح انگیزش اعضای هیئت علمی انجام شده است. روش: این تحقیق از نظر هدف، کاربری و روش پژوهش نیز روش تحقیق آمیخته تشریحیبوده که در بخش کمّی از روش پیمایشی بهره گرفته شد و در نهایت با استفاده از نرم‌افزار  SPSSو آزمونهای آماری، سطح انگیزش اعضای هیئت علمی مشخص شد.بخش کیفی پژوهش با بهره‌گیری از روش تحلیل محتوای کیفی به تبیین و چرایی خروجی کار در قسمت کمّی پرداخته است و با انجام مصاحبه‌های هدفمند با برخی از اعضای هیئت علمی دانشگاه شیراز، این هدف محقق شده است.جامعه آماری پژوهش نیز اعضای هیئت علمی دانشگاه شیراز بوده است. یافته‌ها: نتایج حاصل از این بررسی در بخش کمّی نشان داد که انگیزش اعضای هیئت علمی از سطح مطلوبی برخوردار نبوده و از حد متوسط نیز پایین‌تر است. در بخش کیفی پژوهش، به بررسی وضعیت انگیزش اعضای هیئت علمی دانشگاه شیراز با توجه به سن، جنسیت، تأهل، مرتبه علمی، سابقه خدمت و دانشکده‌ها پرداخته شده است که انگیزش اعضای هیئت علمی با توجه به هر متغیّر نیز متفاوت بوده است. نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج به دست آمده و به منظور بهبود و افزایش انگیزش اعضای هیئت علمی دانشگاه شیراز، تلاش برای بهبود و اصلاح عدالت سازمانی، سیستم ارزیابی عملکرد، سیستم پاداش و طراحی شغل و ... پشنهاد شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله انگیزش، اعضای هیئت علمی، دانشگاه شیراز،

عنوان انگلیسی A Comprehensive Analysis of the Motivation of Faculty Members (Case Study of Shiraz University)
چکیده انگلیسی مقاله Objectives: The purpose of this study is to provide a comprehensive analysis of faculty members 'motivation in Shiraz University and to investigate demographic variables on their motivation and to measure the level of faculty members' motivation. Method: The research method is anatomical mixed research method which is used in a small part of the survey method. Finally, using SPSS software and statistical tests of motivation level of faculty members are determined. The qualitative part of the research has used qualitative content analysis to explain and quantify the output of the work in quantitative part and this purpose has been achieved by conducting purposeful interviews with some of the faculty members of Shiraz University. She has been at the University of Shiraz. Results: The results of this study in quantitative section showed that the motivation of faculty members is not as desired and is lower than average. In the qualitative part of the research, this comprehensive analysis examines the motivational status of faculty members of Shiraz University with regard to age, gender, marital status, academic rank, service history and colleges. It has been described in detail. Conclusion: According to the results, in order to improve and increase the motivation of faculty members of Shiraz University, it is suggested to improve organizational justice, performance appraisal system, reward system and job design.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله motivation, faculty members, shiraz university

نویسندگان مقاله زهرا توکلیان |
کارشناس ارشد مدیریت منابع انسانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه شیراز

مسلم باقری |
دکتری مدیریت منابع انسانی، استادیار دانشکده مدیریت جهانگردی‌وگردشگری ،دانشگاه شیراز.

حبیب الله رعنایی |
دکتری مدیریت دولتی- مدیریت منابع انسانی، دانشیار دانشکده مدیریت، دانشگاه شیراز.


نشانی اینترنتی http://ciu.nahad.ir/article_829_697ba4767b419945453b624a0f376c76.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1003/article-1003-2471911.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات