|
تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۹، شماره ۱۲۲، صفحات ۵۰-۵۸
|
|
|
عنوان فارسی |
آموزش فراگیر تربیتبدنی |
|
چکیده فارسی مقاله |
قانون آموزش برای همهی کودکان معلول، حق استفادهی افراد دارای معلولیت را از آموزش مناسب و رایگان تضمین میکرد. از جمله مواد این قانون افزایش تعامل کودکان دارای معلولیت با همتایان سالم آنها در کلاسهای آموزشی عادی از جمله تربیتبدنی عادی بود. یکی از مشکلاتی که بسیاری از معلمان تربیتبدنی با آن مواجه بودند، به کارگیری نامناسب فراگیری در مدارسشان بود. زیرا هیچکس روشهای ویژه، مدلهای در دسترس و پروتکلهای تمرینی مورد نیاز برای بهکارگیری موثر فراگیری را مطالعه نکرده بود. بنابراین، تلاشها منجر به برنامهریزی و اجرای ضعیف برنامههای فراگیر میشد و بسیاری از معلمان تربیتبدنی مسئولیت دانشآموزان دارای معلولیتِ جایدهی شده در کلاسهایشان را نپذیرفتند. فراگیری، قرار دادن دانشآموزان دارای معلولیت در کلاس تربیت بدنی عادی بدون حمایت کردن یا قرار دادن اجباری دانشآموزان دارای معلولیت در برنامهی درسی طراحی شده برای دانشآموزان سالم نیست. فراگیری، بهرهمندی دانشآموزان دارای معلولیت از یک برنامه طراحی شدهی ویژه است که بتواند با خدمات و پشتیبانی در تربیت بدنی عادی اجرا گردد. لذا همه دانشآموزان دارای معلولیت و سالم باید یاد بگیرند که چگونه با هم زندگی، کار و بازی کنند، بنابراین باید برنامهی افزایش زمان تربیت بدنی عادی توسعه یابد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
فراگیر، دانشآموز دارای معلولیت، تربیت بدنی |
|
عنوان انگلیسی |
Inclusive Training of Physical Education |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The low of training for all disabled children assures the right of using free education for children with disabilities. A part of this low included the communication of disabled children with normal children in formal training classes, as well as formal physical education. A problem that all teachers of physical education encountered is the applying inclusive training in schools, ineffectively. Since, no one attended to special techniques, in access models and practical protocols for inclusive training of physical education. Therefore, the acts lead to a weak planning and performing of inclusive training and most of teachers did not accept the responsibility of disabled children. Inclusive training does not mean as settling disabled children, without protection, in formal classes. Inclusive training defined as using special plan for disabled children that it could be performed with the service and protection in formal physical education. Finally, all students (normal and disabled) have to learn how they can live, work and play together. So, the time of formal physical education should be increased. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Inclusive, Disabled children, physical education |
|
نویسندگان مقاله |
معصومه شهبازی | ma amp apos sume shahbazi مدیریت و برنامه ریزی در تربیت بدنی
علیرضا رمضانی | alireza ramezani دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (Shahid rajaee teacher training university)
علی اصغر درودیان | aliasghar doroudian دانشگاه آزاد تهران شمال سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال (Islamic azad university of tehran north)
مهین فرهادی زاد | mahin farhadizad دانشگاه الزهرا سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-38-18&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/727/article-727-164988.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
عمومی |
نوع مقاله منتشر شده |
کاربردی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|