مطالعات مدیریت ترافیک، جلد ۱۳۸۵، شماره ۸، صفحات ۴۵-۶۳

عنوان فارسی بسوی ارزیابی مدیریت دانش از طریق الگوی ۷C
چکیده فارسی مقاله این مقاله ارزیابی سیستمهای مدیریت دانش از طریق الگوی 7C برای خلق دانش سازمانی را مطرح می سازد. این الگو مبتنی بر تمایز میان دانش فردی و سازمانی و دانش صریح و ضمنی است. الگوی 7C بیان می دارد که هفت مفهوم کلیدی که حروف اول آنها با C شروع می شود (ایجاد رابطه ، تقارن زمانی ، درک و فراگیری ، ارتباطات ، مفهوم سازی ، مشارکت و هوش جمعی ) در فرآیند خلق دانش، نقش کلیدی ایفا می نمایند. این مقاله، همچنین بحث می کند که تحقیقات گذشته بر زمینه های تکنولوژی (فناوری) و سازمانی متمرکز شده است و بسیاری از ویژگی های کلیدی ذاتی وب تا حد لازم مورد بهره برداری قرار نگرفته است. این مقاله تاکید می کند که پشتیبانی بهتر از زیر فرآیندهای حساس انسانی خلق دانش سازمانی، درک و فراگیری و ارتباطات می تواند از طریق بهره برداری عمیق تر از کارکرد فرامتنی و ابر موضوعی وب حاصل شود. به علاوه، سازمانها می توانند فعالیتهای کاری اصلی و قابلیتهای توسعه را بهبود بخشند، همچنین، در راستای مزیت رقابتی نسبت به متحدان کاری شان به آنها یاری رسانند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله هری اویناس کونن |



نشانی اینترنتی http://pod1.jrl.police.ir/article_9490_4ded58178ac539f29e2c374d4be9b29a.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات