|
مطالعات مدیریت ترافیک، جلد ۱۳۹۱، شماره ۴۱، صفحات ۱۲۱-۱۴۹
|
|
|
عنوان فارسی |
اشتراک دانش در پلیس دبی |
|
چکیده فارسی مقاله |
این تحقیق با هدف کمک به فهم مدیریت و اشتراک دانش در بخش عمومی در منطقه خاورمیانه و از طریق یک نمونهپژوهی بر پایه بررسی ابتکارات، چالشها و موانع پیش روی دانش صورت گرفته است. مصاحبههای نیمهساختارمند با پانزده نفر از افسران پلیس در ردهها و سطوح مختلف صورت گرفت. سؤالات بر راهبردها و رهیافتهای مدیریت دانش، به منظور تشویق کارکنان به مبادله و اشتراک دانش، و نیز مشکلات مربوط به تشویق افسران در بهاشتراکگذاشتن دانش متمرکز شد. مصاحبهها یا پس از ضبط، رونوشت از آن تهیه میشد و یا مستقیماً از آنها یادداشتبرداری میشد. یک تحلیل سهمرحلهای موضوعی نیز از مصاحبهها صورت پذیرفت. نیروی پلیس دبی دارای تعهدی راهبردی به توسعه مدیریت دانش به منظور افزایش کارایی خویش است. این نیرو در سال 2003 برنامه سرمایهگذاری بر روی مهارتها را آغاز و در سال 2005 اداره مدیریت دانش و در سال 2009 اداره آموزش را تأسیس نمود. اما شواهد بهدستآمده از مصاحبهها نشان میدهد که سازمان هنوز نتوانسته است فرهنگ دانشی را درون سازمان جا بیندازد. چهار مانع کلیدی بالقوه پیش روی اشتراک دانش شناسایی شد: ساختار سازمانی، رهبری، اختصاص دادن زمان و اعتماد. این مقاله اهمیت رهبری، اختصاص دادن زمان و اعتماد را در مسیر ترویج فرهنگ دانشی و تشویق در بهاشتراکگذاشتن دانش آشکار میسازد. در فرهنگ عربی، عنصر رهبری و اعتماد و پاداشهای مرتبط با آن، مانند احترام، نقش ویژهای در این مسیر ایفا میکند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
این تحقیق با هدف کمک به فهم مدیریت و اشتراک دانش در بخش عمومی در منطقة خاورمیانه و از طریق یک نمونهپژوهی بر پایة بررسی ابتکارات، چالشها و موانع پیش روی دانش صورت گرفته است. مصاحبههای نیمهساختارمند با پانزده نفر از افسران پلیس در ردهها و سطوح مختلف صورت گرفت. سؤالات بر راهبردها و رهیافتهای مدیریت دانش، به منظور تشویق کارکنان به مبادله و اشتراک دانش، و نیز مشکلات مربوط به تشویق افسران در بهاشتراکگذاشتن دانش متمرکز شد. مصاحبهها یا پس از ضبط، رونوشت از آن تهیه میشد و یا مستقیماً از آنها یادداشتبرداری میشد. یک تحلیل سهمرحلهای موضوعی نیز از مصاحبهها صورت پذیرفت. نیروی پلیس دبی دارای تعهدی راهبردی به توسعة مدیریت دانش به منظور افزایش کارایی خویش است. این نیرو در سال 2003 برنامة سرمایهگذاری بر روی مهارتها را آغاز و در سال 2005 ادارة مدیریت دانش و در سال 2009 ادارة آموزش را تأسیس نمود. اما شواهد بهدستآمده از مصاحبهها نشان میدهد که سازمان هنوز نتوانسته است فرهنگ دانشی را درون سازمان جا بیندازد. چهار مانع کلیدی بالقوة پیش روی اشتراک دانش شناسایی شد: ساختار سازمانی، رهبری، اختصاص دادن زمان و اعتماد. این مقاله اهمیت رهبری، اختصاص دادن زمان و اعتماد را در مسیر ترویج فرهنگ دانشی و تشویق در بهاشتراکگذاشتن دانش آشکار میسازد. در فرهنگ عربی، عنصر رهبری و اعتماد و پاداشهای مرتبط با آن، مانند احترام، نقش ویژهای در این مسیر ایفا میکند. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
ابراهیم سبا |
جنیفر رولی |
راشل دلبریج |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://pod1.jrl.police.ir/article_9263_6a27beb8b84663d7a7b5a301f2c5b008.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|