مطالعات مدیریت ترافیک، جلد ۱۳۹۴، شماره ۵۵، صفحات ۳-۴

عنوان فارسی راهبرد توسعه وتحول سازمانی؛«برنامهِ رسیدن به هدف»
چکیده فارسی مقاله تغییر و تحول سازمانی به مثابه راهبرد، به تغییری اطلاق می شود که منجر به ایجاد تحول در شخصیت و هویت سازمان شود،به طوری که رفتار و عملکرد را در سازمان متحول کند.امروزه توسعه وتعالی سازمان ها مستلزم تحولی است که لزوم آن در سازمان ها همواره دیده می شود.به بیانی بهتر برنامه ریزی برای توسعه و تعالی، نوید آینده ای جذاب برای یک سازمان است. در این مقاله تلاش شده است مفاهیم واصطلاحات نظری تعریف و تبیین شود وسپس تمرکز نگارش به این موضوع معطوف شده است که در سازمان پویا چگونه این تحول سازمانی حاصل می شود؟برای پاسخ به این سؤال دو حالت در نظر گرفته شده است؛حالت اول:انطباق سازمان با محیط وحالت دوم:تطبیق محیط با سازمان از طریق ابداع و نوآوری.فرضیه پژوهش بر این فرض استوار است که در حالت اول تحولات پایدار نیستند و برای رسیدن به یک سازمان متحول باید از ابداع و نوآوری استفاده کرد تا از وضع موجود به وضع مطلوب برسیم؛که در این راستا ضمن ارائه توضیحی مفصل درباره راهبردهای تغییر و تحول سازمانی،راهبرد تغییر در نیروی انسانی مد نظر نگارنده است.چرا که پیش شرط هر تحولی داشتن نیروی متحول است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله راهبرد، توسعه وتحول، سازمان، نیروی انسانی، نوآوری،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد رضا شبانی |



نشانی اینترنتی http://pod1.jrl.police.ir/article_9573_c88af0f351a94eb1a702ecc32cf987f3.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات