مطالعات مدیریت ترافیک، جلد ۱۳۹۵، شماره ۵۶، صفحات ۷۹-۹۹

عنوان فارسی بررسی رابطه بین کیفیت خدمات و شیوه برخورد کارکنان با رضایت ارباب رجوع در کلانتری‌های بندرعباس
چکیده فارسی مقاله هدف از این تحقیق بررسی رابطه بین کیفیت خدمات و شیوه برخورد کارکنان با رضایت ارباب رجوع در کلانتری‌های شهر بندرعباس بوده است. در این تحقیق تأثیر ابعاد متغیرهایی نظیر ملموس بودن، اعتبارپذیری، پاسخ‌گویی، اطمینان‌پذیری، همدلی، سرعت، صداقت، صحت و دقت و شفافیت بر متغیر رضایت ارباب رجوع بررسی می‌شود. این تحقیق، از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق عبارت است از ارباب رجوع سازمان‌های مزبور که تعدادشان در سال 1393 به صدهزار رسیده است. از جامعه آماری مزبور بر اساس جدول کرجسی و مورگان (1970) نمونه‌ای به حجم 384 نفر تعیین شده است که، به صورت تصادفی طبقاتی و به شیوه سهمیه‌ای متناسب، سهم ارباب رجوع هر کلانتری و نیز مراجعان مربوط مشخص شده است. ابزار گردآوری داده‌ها سه پرسش‌نامه استاندارد بوده است. یافته‌های تحقیق حاکی از آن است که بین کیفیت خدمات و شیوه برخورد کارکنان (و نیز مؤلفه‌های آن‌ها) با رضایت ارباب رجوع رابطه‌ای مثبت و معنادار وجود دارد. تحقیق فوق به صورت تجربی نشان داد که متغیر اطمینان‌پذیری با ضریب تعیین 57/0 بیشترین تأثیر را با رضایت ارباب رجوع و متغیر ملموس بودن با 08/0 کمترین تأثیر را با متغیر وابسته تحقیق دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله کیفیت خدمات، شیوه برخورد، رضایت ارباب رجوع،

عنوان انگلیسی بررسی رابطة بین کیفیت خدمات و شیوة برخورد کارکنان با رضایت ارباب رجوع در کلانتری‌های بندرعباس
چکیده انگلیسی مقاله هدف از این تحقیق بررسی رابطة بین کیفیت خدمات و شیوة برخورد کارکنان با رضایت ارباب رجوع در کلانتری‌های شهر بندرعباس بوده است. در این تحقیق تأثیر ابعاد متغیرهایی نظیر ملموس بودن، اعتبارپذیری، پاسخ‌گویی، اطمینان‌پذیری، همدلی، سرعت، صداقت، صحت و دقت و شفافیت بر متغیر رضایت ارباب رجوع بررسی می‌شود. این تحقیق، از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش از نوع همبستگی است. جامعة آماری این تحقیق عبارت است از ارباب رجوع سازمان‌های مزبور که تعدادشان در سال 1393 به صدهزار رسیده است. از جامعة آماری مزبور بر اساس جدول کرجسی و مورگان (1970) نمونه‌ای به حجم 384 نفر تعیین شده است که، به صورت تصادفی طبقاتی و به شیوة سهمیه‌ای متناسب، سهم ارباب رجوع هر کلانتری و نیز مراجعان مربوط مشخص شده است. ابزار گردآوری داده‌ها سه پرسش‌نامة استاندارد بوده است. یافته‌های تحقیق حاکی از آن است که بین کیفیت خدمات و شیوة برخورد کارکنان (و نیز مؤلفه‌های آن‌ها) با رضایت ارباب رجوع رابطه‌ای مثبت و معنادار وجود دارد. تحقیق فوق به صورت تجربی نشان داد که متغیر اطمینان‌پذیری با ضریب تعیین 57/0 بیشترین تأثیر را با رضایت ارباب رجوع و متغیر ملموس بودن با 08/0 کمترین تأثیر را با متغیر وابسته تحقیق دارد.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حسنعلی شهرکی مقدم |



نشانی اینترنتی http://pod1.jrl.police.ir/article_9584_b553812b8ac578060b00ec86b9086427.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات