این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مدیریت در ایران، جلد ۲۲، شماره ۲، صفحات ۱۵۳-۱۷۷

عنوان فارسی شناسایی و تحلیل مورفولوژیک از ابعاد حیاتی توسعه محصول جدید در صنعت خودرو سواری
چکیده فارسی مقاله توسعه محصول جدید رویکردی نوین برای مواجهه با تغییرات محیطی و مقدمه‌ای برای ورود به فضای رقابتی در شرایط چالشی است. شرکت‌ها می‌توانند با شناخت ابعاد حیاتی موفقیت توسعه محصول جدید و انتخاب مدلی سازگار از متغیرها در این ابعاد بستر منحصر به فردی برای توسعه محصول ایجاد نمایند، اما پیچیدگی‌های دنیای حاضر چه از نظر تعدد گزینه‌های تصمیم‌گیری و چه از نظر تعارض‌های ذاتی متغیرهای فضای پاسخ سبب ایجاد اختلال و کاهش اثربخشی در حوزه انتخاب و تصمیم‌گیری بهینه شده است. هدف از پژوهش حاضر شناسایی ابعاد حیاتی توسعه محصول جدید است. در این راستا با به کارگیری روش تحلیل جامع مورفولوژی به ارزیابی و جستجوی سازگارترین متغیرهای تصمیم برای یافتن راه‌حل‌های کاملاً سازگار و بهینه می‌پردازد. تحلیل مرفولوژیک از جمله ابزارهای نوین تحقیق در عملیات نرم در موقعیت مسئله پیچیده و کثرت‌گرا برای ساخت‌دهی به معضلات و ارائه راه حل است. نتایج پژوهش نشان از این امر دارد که تیم‌های شبدری، مدیریت مشاوره‌ای و متقاعدکننده و رویکرد توسعه محصول ناب بیشترین سازگاری را با دیگر ابعاد توسعه محصول دارند. این پژوهش سه پیکره‌بندی سازگار را به عنوان راه‌حل در استراتژی توسعه محصول ناب و یک پیکره‌بندی سازگار در توسعه محصول چابک ارائه می‌کند.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Identifying and Morphological Analysis of Critical Aspects of New Product Development in Automotive Industries
چکیده انگلیسی مقاله New product development is a modern approach to deal with environmental changes where an introduction to enter the competitive atmosphere is a challenging condition. By realizing the critical aspects of success of the new product and selecting a compatible model of variables in these aspects, companies may create a unique context for developing the product; but whether in terms of the multiplicity of the decision-making choices or the inherent conflicts of the response atmosphere's variables, the complexities of the current world have caused disruption and inefficiency in the field of optimal selection and decision making. The aim of this study is to identify the critical aspects of development of the new product in the Sedan automobile class and to offer a morphological model of that by investigating the ideas and comments of the experts and scholars. Morphological analysis is one of the newest tools for soft operations research that in a complex and pluralistic situation can build problem Structure and provide solutions. The result of this research showed shamrock teams, consulting and co-management, and lean product development approach have the highest compatibility with other dimensions of product development. This research presents three consistent adaptations as solutions to the lean product development strategy and one consistent adaptation as a solution to the agile strategy.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مهدی شعله | medi shole
PhD student in Industrial Management, Faculty of Management and Accounting College of Farabi, University of Tehran, Iran.
دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی- تولید و عملیات، پردیس فارابی دانشگاه تهران، ایران

احمدرضا قاسمی |
Assisstant Professor, Faculty of Management and Accounting College of Farabi, University of Tehran, Iran
استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، ایران

میثم شهبازی | Meisam Shahbazi
Assisstant Professor, Faculty of Management and Accounting College of Farabi, University of Tehran, Iran
استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، ایران


نشانی اینترنتی http://journals.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-19-15274-2&slc_lang=fa&sid=19
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1421/article-1421-882895.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات