این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مدیریت در ایران، جلد ۲۲، شماره ۲، صفحات ۱۲۷-۱۵۱

عنوان فارسی ارائه چارچوبی برای استقرار بازاریابی مبتنی‌بر رایانامه در کسب و کارهای الکترونیک
چکیده فارسی مقاله کسب و کارهای الکترونیک به سرعت درحال رشد هستند و کم‌کم سهم به نسبت خوبی از بنگاه‌های صنعتی کشور را به خود اختصاص داده‌اند و نقش انکارناپذیری در رشد اقتصادی کشور ایفا می‌کنند. از طرفی مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته مؤید این است که مسأله به کارگیری بازاریابی رایانامه‌ای در کسب و کارهای الکترونیک با توجه به فقدان پژوهش در خصوص بازاریابی رایانامه‌ای در کشور دارای مشکلات و چالش‌هایی از جمله محتوا، زمان‌بندی، فرایند ارسال رایانامه و... و می‌توان اذغان داشت که پژوهش در این زمینه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با مروری جامع بر مطالعات انجام شده در راستای پاسخ‌گویی به پرسش‌های تحقیق تلاش شده است تا نخست دیدگاه‌ها، تعابیر و تعاریف مطرح شده درخصوص این مفهوم  تبیین شده و دوم در قالب یک چارچوبی یکپارچه، اقدامات و الزامات پیاده‌سازی بازاریابی رایانامه‌ای تبیین شود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی است، به نحوی که برای بسیاری از بازاریابان و کسب و کارهایی مفید خواهد بود که بخواهند از بازاریابی رایانامه‌ای استفاده کنند. پژوهش حاضر درپی یافتن پاسخ این پرسش است که برای پیاده‌سازی و استقرار بازاریابی رایانامه‌ای باید چه اقدامات، راهکارها و الزاماتی را انجام داد. این پژوهش با مشارکت خبرگان بازاریابی رایانامه‌ای فعال در کسب و کارهای الکترونیک با روش توصیفی- پیمایشی مورد ارزیابی و آزمون قرار گرفته است. نتایج نهایی پژوهش به ارائه چارچوبی برای کمک به مدیران بازاریابی شرکت‌ها و صاحبان کسب و کارهای کوچک و متوسط و کسب و کارهای الکترونیک منجر شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بازاریابی ایمیلی،ایمیل مارکتینگ،پیاده‌سازی بازاریابی ایمیلی،

عنوان انگلیسی Developing a Framework for Implementing Email Marketing in Electronic Businesses
چکیده انگلیسی مقاله Electronic Businesses have an undeniable role in growth of country's economy. Although different researches and studies show that using email marketing in electronic businesses is too important, but there are many problems and challenges about content, time, process of sending email and etc. So research about this subject is valuable and important. For answering the questions of this research, first the definitions about this subject is determined and then the requirements for email marketing implementation is explained. This research is practical and it will be beneficial to marketers and businesses who wants to implement email marketing. This research is answering the question "For implementing and deploying email marketing what actions to take and what requirements is needed".  The statistical sample of this research is email marketing experts who is working for E-businesses and required information has been obtained by questionnaire. LISREL software for data analysis and confirmatory factor analysis was used. The final results of this study show that the framework of email marketing within the three dimensions of technology, people and processes, and it also will help to marketing managers of companies or small and medium enterprises owners.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Email Marketing,Email marketing implementation,E-businesse

نویسندگان مقاله منیژه قره چه | Manizheh gharacheh
Associate Professor, Faculty of Management And Accounting, Shahid Beheshti University, Tehran, Iran
دانشیار، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهیدبهشتی، تهران، ایران

علی عبداللهی | Ali Abdollahi
Associate Professor, Faculty of Management And Accounting, Shahid Beheshti University, Tehran, Iran
استادیار، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران

عاطفه امیدوار | Atefeh Omidvar
Master of Science (Msc), Faculty of Management and Accounting, Shahid Beheshti University, Tehran, Iran
کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران

وجیهه حیدری | vajiheh heydari
Master of Science (Msc), Faculty of Social Sciences and Economics, Alzahra University, Tehran, Iran
کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران


نشانی اینترنتی http://journals.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-19-15899-1&slc_lang=fa&sid=19
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات